Nowe technologie zmieniają nawyki telewizyjne szefów marketingu
Marketerzy, szefowie agencji reklamowych i mediów zmieniają swoje nawyki oglądania telewizji, na co największy wpływ mają nowe technologie - wynika z badania Advertsising Age.
Ponad połowa (55,2 proc.) badanych twierdzi, że korzysta z nowych technologii nieco wcześniej od innych osób, a niemal co piąty (18,1 proc.) wypróbowuje je zanim ktokolwiek inny to zrobi. Natomiast unika ich jedynie 1 proc. respondentów.
91,4 proc. badanych przyznaje, że w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniły się ich nawyki oglądania telewizji. Połowa (51 proc.) optymistycznie patrzy w przyszłość telewizji jako medium, a według 63 proc. telewizyjna technologia jest lepsza od innych w dotarciu do konkretnego konsumenta.
Telewizję w tradycyjny sposób, na ekranie telewizora, ogląda 98,1 proc. respondentów. 76,2 proc. wykorzystuje do tego iPada, po 67,6 proc. - telefon komórkowy i komputer, 63,8 proc. - usługi streamingowe on-demand (np. Netflix, Hulu Plus), 49,5 proc. - telewizyjne aplikacje (np. Showtime, HBO), a 47,6 proc. - odtwarzacze TV (np. Apple TV, Roku).
Badanie zostało przeprowadzone przez Advertising Age w lutym 2014 r. drogą internetową na grupie 191 respondentów (44 proc. - agencje reklamowe, 40 proc. - marketerzy, 16 proc. - media).
Dołącz do dyskusji: Nowe technologie zmieniają nawyki telewizyjne szefów marketingu