o2 i Interia ze 100 mln odsłon mobilnych, najbardziej umobilnione Sport.pl i Pudelek.pl
W grudniu ub.r. czołowi wydawcy i portale zanotowały kolejne wzrosty ruchu z urządzeń mobilnych. Wśród portali największy udział odwiedzalności w tym kanale mają Sport.pl, Pudelek.pl, Ulub.pl i Plotek.pl.
W grudniu ub.r. nie zmieniła się kolejność czołowych 10 wydawców internetowych, których serwisy notują najwięcej krajowych odsłon mobilnych. Przy czym wszyscy w skali miesiąca osiągnęli pod tym względem duże wzrosty. I tak liderujące witryny Onetu i RASP zyskały w porównaniu do listopada 19,8 mln odsłon mobilnych (to wzrost o 7,9 proc.), strony Allegro i GG - 11,3 mln (4,6 proc. w górę), a serwisy Wirtualnej Polski - aż 29 mln (12,9 proc. w górę). Z kolei Grupa o2 dzięki wzrostowi o 12,9 mln przekroczyła poziom 100 mln odsłon mobilnych, a Grupie Interia po zyskaniu przez miesiąc 10,5 mln brakuje do tego pułapu już bardzo niewiele.
Na stronach Grupy Gazeta.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły w grudniu 15,3 proc. wszystkich odsłon, natomiast w serwisach Allegro i GG - tylko 6,2 proc.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2013 roku
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile | |||
lp. | węzeł | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | Grupa Onet - RASP | 270 417 409 | 10,81% |
2 | Grupa Allegro - GG | 257 787 098 | 6,21% |
3 | Grupa Wirtualna Polska | 254 812 976 | 11,59% |
4 | Grupa Gazeta.pl | 115 175 561 | 15,27% |
5 | Grupa O2 | 100 992 253 | 14,24% |
6 | Grupa Interia.pl | 99 718 608 | 10,20% |
7 | Grupa Społeczności.pl | 59 647 180 | 14,78% |
8 | Grupa Polskapresse - Media Regionalne | 26 211 532 | 10,63% |
9 | photoblog.pl | 25 044 682 | 20,12% |
10 | ulub.pl | 18 323 058 | 21,23% |
11 | Grupa Demotywatory.pl | 18 041 350 | 6,42% |
12 | Grupa TVN | 17 545 876 | 13,27% |
13 | filmweb.pl | 16 412 804 | 6,72% |
14 | Grupa Edipresse.pl | 8 895 748 | 13,69% |
15 | Grupa Murator - Time | 8 065 620 | 11,84% |
16 | wiocha.pl | 6 608 618 | 8,04% |
17 | trojmiasto.pl | 6 462 044 | 15,44% |
18 | rozklad-pkp.pl | 5 487 340 | 17,69% |
19 | sportowefakty.pl | 5 455 433 | 18,32% |
20 | Grupa Cyfrowy Polsat | 5 311 278 | 7,06% |
Pod względem liczby krajowych cookies mobilnych zdecydowanym liderem - z 6,94 mln - była w grudniu Grupa Onet i RASP. Prawie milion mniej zanotowały strony Wirtualnej Polski, które z kolei o 615 tys. wyprzedziły witryny Allegro i GG.
>>> Interia dołączyła do pomiaru audio/wideo i lideruje w nim razem z Onetem i RASP
TOP10 grup witryn i witryn niezgrupowanych | ||||
według liczby cookies krajowych mobilnych | ||||
lp. | węzeł | cookies krajowe mobilne | różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca | |
% | różnica | |||
1 | Grupa Onet - RASP | 6 945 699 | 10,59% | 665 108 |
2 | Grupa Wirtualna Polska | 5 959 193 | 14,11% | 736 788 |
3 | Grupa Allegro - GG | 5 344 136 | 9,73% | 473 744 |
4 | Grupa Gazeta.pl | 4 662 212 | 9,96% | 422 481 |
5 | Grupa Interia.pl | 4 237 065 | 13,01% | 487 692 |
6 | Grupa O2 | 3 305 633 | 10,73% | 320 299 |
7 | Grupa Polskapresse - Media Regionalne | 2 637 428 | 9,84% | 236 331 |
8 | Grupa TVN | 1 709 152 | 14,12% | 211 429 |
9 | Grupa Murator - Time | 1 607 083 | 14,00% | 197 397 |
10 | Grupa Edipresse.pl | 1 439 452 | 22,12% | 260 772 |
Onet.pl zyskał w skali miesiąca 30,3 krajowych odsłon mobilnych, WP.pl - 37,8 mln, a Tablica.pl - 16 mln.
Na Sport.pl (Grupa Gazeta.pl) aż 27,4 proc. wszystkich odsłon krajowych stanowiły mobilne, na Pudelek.pl (Grupa o2) - 21,9 proc., natomiast na Ulub.pl - 21,2 proc. Z drugiej strony na Allegro.pl tylko 3,9 proc. ruchu krajowego pochodziło z urządzeń mobilnych, na Otomoto.pl (Grupa Allegro - GG) - 6 proc., a na Filmwebie - 6,7 proc.
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile | |||
lp. | węzeł | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | onet.pl | 238 754 040 | 10,57% |
2 | wp.pl | 214 928 900 | 12,89% |
3 | tablica.pl | 116 409 797 | 12,53% |
4 | allegro.pl | 107 940 646 | 3,86% |
5 | interia.pl | 70 839 279 | 11,25% |
6 | fotka.pl | 58 477 974 | 15,37% |
7 | gazeta.pl | 56 539 449 | 13,48% |
8 | pudelek.pl | 40 068 996 | 21,87% |
9 | o2.pl | 33 346 370 | 13,90% |
10 | photoblog.pl | 25 044 682 | 20,12% |
11 | ulub.pl | 18 323 058 | 21,23% |
12 | filmweb.pl | 16 412 804 | 6,72% |
13 | sport.pl | 15 954 665 | 27,44% |
14 | tvn24.pl | 14 989 796 | 18,26% |
15 | otomoto.pl | 12 978 419 | 6,00% |
16 | plotek.pl | 12 143 668 | 20,91% |
17 | orange.pl | 10 610 933 | 11,94% |
18 | chomikuj.pl | 10 380 817 | 7,99% |
19 | ceneo.pl | 9 326 663 | 10,88% |
20 | nocoty.pl | 8 822 384 | 7,35% |
Dołącz do dyskusji: o2 i Interia ze 100 mln odsłon mobilnych, najbardziej umobilnione Sport.pl i Pudelek.pl