Obniżki cen szkodzą markom
Konsumenci często negatywnie reagują widząc, że cena ich ulubionegoproduktu lub usługi zostaje obniżona.
70 procent respondentów uczestniczących w badaniu amerykańskiejfirmy badawczej Yankelovich stwierdziło, że ich zdaniem takieobniżki najprawdopodobniej oznaczają, że początkowo cena danejmarki była zawyżona.
62 procent badanych przypuszcza także, że w takim przypadkuprodukt jest przestarzały i producent chce się go po prostupozbyć.
Jeszcze bardziej zgubnym efektem obniżania cen mogą byćoczekiwania deflacyjne, co oznacza, że konsumenci przekładają zakupspodziewając się dalszego spadku ceny. Blisko 60 procent badanychuważa, że firmy, które w danym momencie tną ceny, zrobią toponownie.
Tymczasem marki, które nie obniżają swoich cen, wśród wielukonsumentów mają pozytywną opinię. 64 procent respondentówstwierdziło, że jeżeli produkt zachowuje stałą cenę to jest albobardzo popularny albo ma wysoką wartość.
źródło: Brandweek
Dołącz do dyskusji: Obniżki cen szkodzą markom