1,37 mln widzów serialu „Odwróceni. Ojcowie i córki” w TVN. 13,22 mln zł z reklam
Nowy serial „Odwróceni. Ojcowie i córki” oglądało średnio 1,37 mln widzów, o 210 tys. osób mniej niż piąty sezon „Drugiej szansy” pokazywany w tym paśmie rok temu. Produkcja dała TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” zarówno w 4+, jak i w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 13,22 mln zł.
Premierowe odcinki nowego serialu „Odwróceni. Ojcowie i córki” na antenie TVN oglądać można było w poniedziałki o godz. 21.30, w okresie od 25 lutego do 15 kwietnia br. Średnia widownia serialu wyniosła 1,37 mln osób, co przełożyło się na 10,50 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,37 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,41 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył pierwszy odcinek produkcji, który wsparty był silną kampanią reklamową - zgromadził on przed telewizorami 1,83 mln oglądających.
Dla porównania, piątą odsłonę „Drugiej szansy”, emitowaną wiosną ub.r., oglądało 1,58 mln osób, przy udziałach wynoszących odpowiednio 12,21 proc., 14,55 proc. i 13,30 proc. Oznacza to, że nowy serial stracił 210 tys. widzów.
TVN w paśmie nadawania serialu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP2, która emitując wtedy gł. kulisy „M jak miłość” i „Za marzenia”, osiągała 17,96 proc. udziału. Trzeci był Polsat (filmy fabularne; 8,96 proc.), a czwarta - TVP1 (Teatr TV i serial „Parada oszustów”; 3,45 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN był wiceliderem rynku.
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków nowego serialu wyniosły 13,22 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Serial „Odwróceni. Ojcowie i córki” to kontynuacja „Odwróconych” z 2007 roku. Cykl opowiada o dalszych losach byłego gangstera Blachy (w tej roli Robert Więckiewicz) i emerytowanego policjanta Sikory (Artur Żmijewski). W odcinkach pojawią się dorosłe dzieci bohaterów, natomiast skruszony świadek koronny zostanie celebrytą, który wydał kilka książek o mafii i korzysta ze swojej dawnej złej sławy.
W produkcji wystąpią m.in. Małgorzata Foremniak, Małgorzata Mikołajczak, Tomasz Schuchardt, Anna Dereszowska, Wojciech Zieliński, Andrzej Zieliński, Janusz Chabior, Andrzej Grabowski, Olaf Lubaszenko i Mirosław Zbrojewicz. Do obsady dołączyli również aktorzy młodego pokolenia: Tomasz Ziętek, Bartosz Gelner i Marcel Sabat.
Za pomysł i scenariusz odpowiadają: Artur Kowalewski (który pełni również funkcję producenta), a także: Dariusz Suska i Wojciech Zimiński. Serial wyreżyserował Michał Gazda (odpowiadał także za pierwszą odsłonę „Odwróconych”) oraz Jan Holoubek. Autorami zdjęć są: Tomasz Augustynek oraz Bartek Kaczmarek.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,38 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,37 mln widzów serialu „Odwróceni. Ojcowie i córki” w TVN. 13,22 mln zł z reklam