TVN24 liderem stacji informacyjnych w 2018 roku, powiększając przewagę nad TVP Info. Słabe wyniki Telewizji wPolsce.pl
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w 2018 roku było TVN24. Wszystkie kanały zanotowały spadki oglądalności, a najwięcej straciła Telewizja Republika. 0,001 proc. udziału zanotowała Telewizja wPolsce.pl - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w 2018 roku należało do TVN24, którego udział wyniósł 4,14 proc. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zmalał o 3,07 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Drugą lokatę zajęła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się o 10,67 proc. do 3,43 proc.
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym roku kanał miał 1,12 proc. udziału, po spadku o 1,67 proc.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,89 proc. Jego wynik względem 2017 roku zmalał o 5,22 proc.
Przedostatnią lokatę zajęła Telewizja Republika, której udział zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 47,37 proc. do 0,04 proc.
Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w zeszłym roku wyniósł 0,001 proc.
Największy udział (4,50 proc.) wśród grup kanałów newsowych w ub.r. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 i TVN24 i notujący spadek o 3,08 proc. Stacje te wyprzedziły kanały newsowe TVP, których udział zmniejszył się o 9,60 proc. do 4,32 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3 BiS).
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w 2018 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,31 proc., po spadku o 3,59 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,27 proc. udziału, w dół o 9,48 proc.), a trzeci był Polsat News (0,70 proc.; w dół o 7,06 proc.).
Liderem spadków również i w tym ujęciu była Telewizja Republika - było to 40 proc. do 0,02 proc.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,60 proc. udziału, po spadku o 3,53 proc.
W grudniu 2018 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych w obu grupach wiekowych również było TVN24. W 4+ jego udział zwiększył się o 6,40 proc. do 4,01 proc., a w 16-49 spadł o 1,58 proc. do 1,99 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem stacji informacyjnych w 2018 roku, powiększając przewagę nad TVP Info. Słabe wyniki Telewizji wPolsce.pl