SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 i TVP Info zwiększyły oglądalność w sierpniu. Superstacja o 40 proc. w dół

W sierpniu br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVN24, a na drugim miejscu znalazło się TVP Info. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej straciła Superstacja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w sierpniu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,76 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 5,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,97 proc. (po wzroście o 13,78 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,23 proc. udziału, po spadku względem sierpnia 2018 roku o 12,94 proc. 1 października ub.r. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski. Ramówka stacji na początku tego roku była dwukrotnie korygowana w celu ujednolicenia pasm.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,06 proc. Jego wynik względem sierpnia zeszłego roku wzrósł o 7,87 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zmniejszył się o 14,09 proc. do 0,38 proc.

Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w sierpniu br. wyniósł 0,004 proc., po wzroście względem lipca ub.r. o 300 proc. - największym w zestawieniu.

Z kolei najwięcej straciła będąca siódma w zestawieniu Superstacja, której wynik zmniejszył się o 40,13 proc. do 0,09 proc. udziału. Stacja ta spadła z szóstej lokaty.

Superstacja od czerwca br. przechodzi zmiany za które odpowiada nowy dyrektor programowy kanału Grzegorz Jankowski. Zrezygnowano m.in. z programów publicystycznych, a w lipcu swoje formaty stracili m.in. Jakub Wątły, Jacek Żakowski, Marek Czyż, Grzegorz Łaguna, z anteny zdjęto także cykl „Bez ograniczeń”. Z kanału odeszła Eliza Michalik, a swój program stracił Tadeusz Drozda. Od 15 września br. ma nastąpić radykalna zmiana profilu stacji, mają się w niej znaleźć m.in. newsy rozrywkowo-plotkarskie.

Największy udział (5,14 proc.) wśród grup kanałów newsowych w sierpniu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 3,93 proc. Drugie miejsce zajęły stacje newsowe TVP, których udział zwiększył się o 12,49 proc. do 5,03 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w sierpniu 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,50 proc., po spadku o 7,70 proc.

Na drugim miejscu umocniło się TVP Info (1,81 proc. udziału, do góry o 31,85 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,81 proc.; - 14,96 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,81 proc. udziału, po spadku o 8,60 proc.

Dołącz do dyskusji: TVN24 i TVP Info zwiększyły oglądalność w sierpniu. Superstacja o 40 proc. w dół

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
IOP
Mnie zadziwia jedno Telewizja której niema w NTC ( Naziemnej Telewizji Cyfrowej ) TVN24 ma lepszą oglądalność od Telewizji która jest nadawana w NTC ( TVP INFO ) za darmo dla wszystkich ..
odpowiedź
User
Trzeźwy
300% wzrost. To dopiero wynik! Uczcie się tefaueny jak się robi tv!!! Żarcik oczywiście 😎
odpowiedź
User
jl
Mnie zadziwia jedno Telewizja której niema w NTC ( Naziemnej Telewizji Cyfrowej ) TVN24 ma lepszą oglądalność od Telewizji która jest nadawana w NTC ( TVP INFO ) za darmo dla wszystkich ..
Naprawdę uważasz,że coś może być "za darmo"?Ta "darmowa" telewizja kosztowała nas 1,2mld zł,kłamstwo o tym,że media publiczne są "bezpłatne i darmowe" rozpowszechniają władze tvp i politycy,niestety lud w te brednie wierzy.
odpowiedź