Polo TV i Eska TV liderami oglądalności wśród stacji muzycznych w I kwartale, 4Fun Kids na podium
Najpopularniejszym kanałem muzycznym w pierwszym kwartale 2021 roku było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. W grupie 16-49 Eska TV wyprzedziła Polo TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał 4Fun Kids, który w obu grupach awansował na podium - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział naziemnego kanału Polo TV w pierwszym kwartale 2021 roku wyniósł 0,47 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł o 29,84 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajęła Eska TV, której udział wyniósł 0,33 proc., po spadku o 8,96 proc.
- Odbiorcą kanałów muzycznych są przede wszystkim młodzi widzowie w wieku 16-29. W tej grupie wiekowej nasze kanały gromadzą 2,28% udziału w rynku co stanowi 62% udziału w kategorii. To zasługa zarówno świetnie sprofilowanych muzycznie ramówek, ciekawych programów, ale też rozmaitych działań angażujących, które wzmacniają lojalność widza - od konkursów interaktywnych, przez programy z udziałem widzów, po prężnie działające social media np. profil Eski TV ma 1,4 milionów obserwujących - komentuje Radosław Sławiński, dyrektor kanałów tematycznych Telewizji Polsat, która w segmencie stacji muzycznych posiada siedem kanałów. - Ogromny potencjał naszych stacji muzycznych w dotarciu do atrakcyjnej grupy wiekowej 16-29 zauważyli partnerzy, którzy stawiają na marketing 360 i traktują nas jako ważną część tych działań. Zainteresowanie reklamodawców naszymi kanałami muzycznymi dynamicznie rośnie. Co nie dziwi, bo nasza oferta jest bardzo mocna i atrakcyjna, oparta na solidnych podstawach - informuje.
Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja 4Fun Kids, której średni udział poszedł do góry o 275,86 proc. do 0,11 proc. Kanał w zestawieniu awansował z 11. na 3. pozycję. 4Fun Kids nadaje od 1 września ub.r., kanał zastąpił 4Fun Gold. Stacja przez nadawcę klasyfikowana jest w dwóch segmentach - jako kanał dziecięcy i muzyczny.
Z kolei najbardziej - o 35,85 proc. - spadł wynik 4Fun Dance (do 0,03 proc. udziału). Stacja w rankingu spadła z 5. na 11. lokatę.
Eska TV liderem w 16-49
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w pierwszym kwartale 2021 roku liderem była Eska TV, która wyprzedziła Polo TV. Udział kanału, po wzroście o 17,82 proc., wyniósł 0,62 proc.
Na drugie miejsce spadło Polo TV, którego udział wyniósł 0,60 proc. (w dół o 4,73 proc.).
Największy wzrost w zestawieniu - wynoszący 456,82 proc. do 0,25 proc. - również i w tym ujęciu miał kanał 4Fun Kids. Stacja awansowała z 13. na 3. lokatę.
Także i tutaj najwięcej straciła stacja 4Fun Dance - było to 28,30 proc. do 0,08 proc. udziału.
W marcu 2021 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych w 4+ był kanał Polo TV. Jego udział zwiększył się o 11,97 proc. do 0,42 proc. Z kolei w grupie komercyjnej z miejsca drugiego na pierwsze awansowała Eska TV – wzrost o 22,20 proc. do 0,62 proc.
Dołącz do dyskusji: Polo TV i Eska TV liderami oglądalności wśród stacji muzycznych w I kwartale, 4Fun Kids na podium