Oglądalność stacji telewizyjnych w 2007 r.
Najlepszą oglądalność w 2007 r. na rynku telewizyjnym miała stacja TVP1, druga była TVP2, trzeci Polsat, a czwarty TVN - podał AGB Nielsen Media Research.
Udział TVP1 w widowni w 2007 r. wyniósł 23,2 proc., co oznacza spadek o 0,84 pkt proc. w porównaniu do 2006 roku. Udział TVP2 wyniósł 17,99 proc. (spadek o 2,08 pkt proc.), a Polsat - 16,76 proc. (wzrost o 0,66 pkt proc.) Oglądalność TVN zmniejszyła się o 0,28 pkt proc. do 16,46 proc. Stacja spadła z trzeciego na czwarte miejsce za TVP1, TVP2 i Polsatem.
Pod względem wpływów TVN oddał w ubiegłym roku pierwszą pozycję i był na drugim miejscu z 2,17 mld zł. Pierwszy był Polsat, który miał 2,23 mld zł.
Wśród stacji telewizyjnych sukces finansowy odnotowały telewizje komercyjne. W 2007 roku największe wpływy osiągnął Polsat 2,23 mld zł. W 2006 roku pierwsze miejsce zajęła stacja TVN, która zarobiła wówczas 2,03 mld zł.
Trzecie i czwarte miejsce zajęły stacje telewizji publicznej: TVP1 z wpływami 1,54 mld zł oraz TVP2 - 1,07 mld zł. W 2006 roku było to odpowiednio 1,32 mld zł i 1,03 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Oglądalność stacji telewizyjnych w 2007 r.