„Taniec z Gwiazdami” stracił widzów, ale Polsat nadal liderem rynku
Jesienne odcinki „Tańca z Gwiazdami” gromadziły średnio 1,74 mln widzów, o 500 tys. osób mniej niż cała dziesiąta edycja nadawana rok temu. Polsat w czasie nadawania show nadal był liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 22,40 mln zł.
W jesiennej ramówce „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” nadawany był na antenie Polsatu w piątki o godz. 20.05, w okresie od 4 września do 23 października br. Średnia oglądalność premierowych odcinków jedenastej edycji show wyniosła 1,74 mln widzów, co przełożyło się na 12,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,09 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,50 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością cieszył się finałowy odcinek produkcji. Przyciągnął uwagę 2,04 mln osób.
W porównaniu do emitowanego w analogicznym okresie ub.r. dziesiątego sezonu widowisko straciło 500 tys. widzów. Wówczas „Taniec z Gwiazdami” śledziło 2,24 mln widzów, co przełożyło się na odpowiednio 15,63 proc., 10,88 proc. oraz 12,49 proc. udziału.
Polsat w czasie emisji tanecznego formatu nadal zajmował pierwsze miejsce w całym rynku telewizyjnym. Druga lokata należała do TVP1, która nadawała wtedy gł. „Pogodę”, „Alarm!”, „Leśniczówkę” i filmy fabularne, co dało stacji 8,39 proc. udziału. Trzecie miejsce zajął TVN(filmy w paśmie „Superkino”; 7,13 proc.), a czwarte - TVP2 (gł. „Barwy szczęścia”, „Postaw na milion” i „Anything goes. Ale jazda!”; 6,83 proc.).
Z kolei w grupach 16-49 i 16-59 Polsat był drugi.
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków produkcji w jesiennejk ramówce wyniosły 22,40 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Jedenasta odsłona widowiska na antenie Polsatu nadawana była wiosną br., ale z powodu pandemii COVID-19 stacja zawiesiła show po pokazaniu dwóch odcinków. Produkcję 6 i 13 marca śledziło 1,93 mln widzów, co dało Polsatowi odpowiednio 13,09 proc., 10,44 proc. oraz 10,77 proc. udziału.
W „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami 11” brały udział następujące gwiazdy: Julia Wieniawa, Nicole Bogdanowicz, Ania Karwan, Edyta Zając, Sylwia Lipka, Milena Rostkowska-Galant, Tomasz Oświeciński, Bogdan Kalus, Sylwester Wilk, Mikołaj Jędruszczak i Marcin Bosak, który występował tylko w wiosennych odcinkach show.
Zwyciężczynią programu została Edyta Zając (w parze z tancerzem Michałem Bartkiewiczem).
Skład prowadzących i jury „Dancing with the stars 11” się nie zmienił. Gospodarzami show byli ponownie Krzysztof Ibisz i Paulina Sykut-Jeżyna, a w jury zasiadali: Iwona Pavlović, Andrzej Grabowski i Michał Malitowski. Również i tym razem uczestników nie oceniał czwarty juror Aleksandra Jordan (tancerka nadal przebywała na urlopie macierzyńskim).
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,85 proc.
Dołącz do dyskusji: „Taniec z Gwiazdami” stracił widzów, ale Polsat nadal liderem rynku