Ogromny wzrost sprzedaży „Gali”. „Viva!” i „Flesz” mocno w dół
W lutym 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Największym wzrostem pochwalić się mogła „Gala”, zaś najwięcej straciły „Viva!” i „Flesz”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w lutym 2015 roku wyniosła 249 550 egz. W porównaniu do lutego 2014 roku była ona niższa o 11,74 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z czwartego na drugie miejsce awansował dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on jednak spadek sprzedaży ogółem wynoszący 5,53 proc. i średni wynik na poziomie 220 037 egz.
Na podium znalazła się jeszcze „Gala” (Grupa Burda), która rok wcześniej była szósta, czyli ostatnia. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zwiększyła się w ciągu roku o 118,59 proc. do 144 276 egz. - był to największy wzrost w zestawieniu. Warto jednak wziąć pod uwagę, że jeden numer „Gali” w lutym br. ukazał się w promocyjnej cenie 0,99 zł, podczas gdy rok wcześniej magazyn miał wydania tylko w normalnej cenie 4,99 zł.
Największy spadek w rankingu, wynoszący aż 54,80 proc., odnotowała „Viva!” (Edipresse Polska), której średni wynik w lutym br. uplasował się na poziomie 111 225 egz. Magazyn ten spadł z miejsca drugiego na czwarte. W lutym ub.r. „Viva” miała jeden numer za 0,99 zł, a w lutym br. nie było promocji cenowych (magazyn kosztował 3,29 zł).
Niewiele mniejszy spadek (o 54,29 proc.) odnotował magazyn „Flesz” (Edipresse Polska), który spadł z miejsca trzeciego na piąte. Jego średnia sprzedaż ogółem w drugim miesiącu br. wyniosła 110 852 egz.
ZKDP |
luty |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
357 993 |
249 617 |
249 550 |
396 473 |
282 820 |
282 753 |
Show |
327 458 |
220 037 |
220 037 |
309 959 |
232 927 |
232 927 |
Gala |
238 868 |
144 326 |
144 276 |
134 444 |
66 052 |
66 002 |
Viva |
198 096 |
111 225 |
111 225 |
362 058 |
246 078 |
246 078 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
181 913 |
111 336 |
110 852 |
328 854 |
243 000 |
242 516 |
Grazia |
127 465 |
59 262 |
59 062 |
157 458 |
87 467 |
87 317 |
W lutym 2015 roku w porównaniu do stycznia 2015 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem również pochwalić się mogła „Gala” - było to 197,52 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 29,77 proc., odnotowała „Viva!”.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
luty |
styczeń |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
357 993 |
249 617 |
249 550 |
349 632 |
252 028 |
251 961 |
Show |
327 458 |
220 037 |
220 037 |
322 454 |
211 412 |
211 412 |
Gala |
238 868 |
144 326 |
144 276 |
104 000 |
48 543 |
48 493 |
Viva |
198 096 |
111 225 |
111 225 |
251 579 |
158 372 |
158 372 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
181 913 |
111 336 |
110 852 |
185 340 |
112 145 |
111 661 |
Grazia |
127 465 |
59 262 |
59 062 |
129 955 |
64 256 |
64 056 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Ogromny wzrost sprzedaży „Gali”. „Viva!” i „Flesz” mocno w dół