Ojciec Adam Szustak szykuje na grudzień „katolickiego Netflixa”, ma 60 tys. zł miesięcznie z datków od wiernych
Dominikanin o. Adam Szustak zapowiedział uruchomienie nowego serwisu streamingowego wideo, w którym będą publikowane treści o charakterze kaznodziejskim i duszpasterskim. W ofercie mają się znaleźć filmy i materiały przygotowywane przez księży i zakonników, a o. Szustak sam określa projekt jako „katolicki Netflix”. Start platformy jest planowany wstępnie na grudzień 2018 roku, a projekt będzie finansowany dzięki ponad 60 tys. złotych z datków zadeklarowanych na platformie Patronite.
O. Adam Szustak jest autorem prowadzonego na YouTube kanału Langusta na palmie, który obecnie zgromadził ponad 330 tys. subskrybentów.
Teraz dominikanin zdradził plany uruchomienia nowej platformy streamingowej, która ma powstać na bazie portalu Dominikanie.pl. Serwis jest odpowiedzią o. Szustaka na zadanie które powierzyła mu w styczniu br. Kapituła Prowincjalna powierzając jednocześnie funkcję dyrektora dominikańskiego ośrodka kaznodziejskiego.
O. Szustak nie odpowiedział na pytania serwisu Wirtualnemedia.pl dotyczące szczegółów planowanego projektu. Jednak na vlogu wyjaśnia, że planuje uruchomienie serwisu mającego być „katolickim Netflixem”. Dominikanin podkreśla, że według jego obserwacji wideo jest obecnie jedną z najlepszych form dotarcia do wiernych i zamierza realizować tę misję na planowanej platformie.
Na treści przygotowywanego serwisu złożą się filmy i materiały o charakterze teologicznym, duszpasterskim i kaznodziejskim. Jego przygotowaniem mają zająć się współbracia o. Szustaka, którzy obecnie współpracują z nim przy prowadzeniu kanału Langusta na palmie, a także inni członkowie zakonu dominikanów specjalizujący się w konkretnych zagadnieniach dotyczących kościoła i wiary. Według zapowiedzi w ofercie serwisu pojawią się także materiały adresowane specjalnie do dzieci.
- Obecnie wynajęliśmy loft w Warszawie, za kilka tygodni zostanie on zamieniony w studio, w którym realizowane będą nasze produkcje. Chcemy by były ona na wysokim poziomie merytorycznym i technicznym. Jeśli wszystko pójdzie dobrze to serwis wystartuje w grudniu tego roku – wyjaśnia na vlogu o. Szustak.
Projekt uruchomienia „katolickiego Netflixa” będzie finansowany z datków wiernych wpłacanych za pośrednictwem serwisu Patronite, z którego o. Szustak z powodzeniem korzystał już w przeszłości gromadząc środki na inne przedsięwzięcia. Wierni wpłacali wcześniej po 7 tys. zł miesięcznie na rozwój kanału Langusta na palmie. Teraz na Patronite ponad 3 tys. entuzjastów projektu o. Szustaka zadeklarowało łączne wpłaty w wysokości z górą 60 tys. zł miesięcznie na stworzenie planowanego przez dominikanina "katolickiego Netflixa". Najwyższe cykliczne wpłaty od wiernych sięgają 300 i 500 zł, które płaci w sumie 15 osób.
8 mln dolarów na produkcje w 2018 roku
Kilka tygodni temu Ted Sarandos, szef programowy Netflixa zapowiedział że serwis w br. na zewnętrzne licencje i produkcję własnych treści przeznaczy 8 mld dol. i zamierza wyprodukować 470 nowych filmów, seriali i programów.
W I kwartale 2018 r. Netflix osiągnął przychody wyższe o 43 proc. niż rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 290 mln dolarów. W pierwszych trzech miesiącach tego roku serwis pozyskał ponad 7,4 mln użytkowników, obecnie z usług Netflixa korzysta globalnie 125 mln odbiorców.
Dołącz do dyskusji: Ojciec Adam Szustak szykuje na grudzień „katolickiego Netflixa”, ma 60 tys. zł miesięcznie z datków od wiernych