ONZ prosi kreatywnych o pomoc na kampanie związane z koronawirusem
Organizacja Narodów Zjednoczonych zaprasza kreatywnych z całego świata do zgłaszania pomysłów na kampanie związane z epidemią COVID-19. Opublikowała w tym celu otwarty brief.
ONZ potrzebuje pomocy w przetłumaczeniu kluczowych wyzwań społecznych związanych z epidemią COVID-19 na język komunikacji, który dzięki swojej innowacyjności i kreatywności dotrze jak najszerzej.
Opublikowany przez Organizację dokument zawiera sześć mini briefów. Każdy z nich dotyczy innego z obszarów, na których w związku z pandemią skupiają się służby medyczne na całym świecie. Są to: higiena osobista, dystans społeczny, rozpoznawanie objawów, obalanie mitów, działania charytatywne i „zarażanie życzliwością”.
ONZ tłumaczy, że potrzebuje pomocy kreatywnych z całego świata w obszarach, które nie zostały jeszcze opanowane przez chorobę, aby uniknąć lub zminimalizować epidemię. Chce pomóc w rozpowszechnianiu komunikatów w sposób, który będzie skuteczny i jak najszerzej udostępniany.
Według dokumentu ONZ nie jest to pojedyncza kampania – organizacja poszukuje wielu kreatywnych rozwiązań, aby dotrzeć do odbiorców w różnych kulturach, grupach wiekowych, regionach geograficznych i językach. Poszukuje „tych z wyobraźnią, ambicją i pomysłowością”.
Nawiązując kontakt z twórcami z całego świata, ONZ ma nadzieję zainspirować twórców, influencerów, agencje kreatywne, właścicieli mediów i innych, którzy mogą „wziąć te kluczowe przesłania i wnieść do nich własną magię - twórczy zwrot, dziedzictwo kulturowe, wszystko, co pomoże zwiększyć ich zasięg wśród odbiorców, do których nie udało się jeszcze dotrzeć".
ONZ będzie współpracować z właścicielami mediów społecznościowych, cyfrowych, telewizji, radia, prasy itp. Organizacja oczekuje pomysłów na wideo, spoty, grafiki, materiały audio, i inne aktywności oraz propozycji platform, na których będzie można rozpowszechniać przygotowane działania.
„Planujemy udostępnić i rozpowszechnić najlepsze odpowiedzi na ten brief tak szeroko, jak to możliwe” - napisano w briefie. „Działamy szybko i mamy nadzieję, że Ty też możesz. Postępując zgodnie z kluczowymi przesłaniami WHO i dzieląc się nimi zgodnie z prawdą i skutecznie, możesz sam spłaszczyć krzywą [zachorowań – przy. red]” - czytamy.
Zainteresowani mogą wypełnić specjalny formularz pod poniższym linkiem lub skontaktować się pod adresem StrategyHub@UN.org.
Dołącz do dyskusji: ONZ prosi kreatywnych o pomoc na kampanie związane z koronawirusem