Opole i telewizja komercyjna zorganizują latem imprezy w amfiteatrze. „Efekt starań, aby Festiwal był w zgodzie z tradycją”
Latem Miasto Opole i ogólnopolskie media komercyjne zorganizują wspólnie imprezy w opolskim amfiteatrze. Prezydent miasta nie ujawnia, z którymi telewizjami współpracuje, ani ile eventów się odbędzie. - To efekt moich zeszłorocznych starań, aby Festiwal w Opolu odbył się w zgodzie z tradycją i jakością jaką miał w poprzednich latach - chwali się w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Arkadiusz Wiśniewski.
Tegoroczny Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu, organizowany przez miasto wspólnie z Telewizją Polską, odbędzie się od piątku 8 czerwca do niedzieli 10 czerwca. Zaplanowano sześć koncertów, m.in. z piosenkami piłkarskimi, na 100-lecie niepodległości Polski i na 55-lecie festiwalu. Wczoraj prezes TVP Jacek Kurski i prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski podpisali w tej sprawie porozumienie, w którym zapisano m.in. warunki finansowania wydarzenia.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, po zeszłorocznych doświadczeniach przed festiwalem (odwoływane występy artystów, wzajemne oskarżenia, zamykanie amfiteatru przed ekipą realizującą widowisko), co prawie doprowadziło do odwołania Festiwalu - prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski rozmawiał w sprawie współpracy z innymi nadawcami telewizyjnymi.
Z rozmów tych nic nie wynikło, bo żadna telewizja komercyjna nie zdecydowała się na przejęcie marki Festiwalu Opolskiego, który od 55 lat współorganizuje i transmituje Telewizja Polska. - To widowisko dla widzów TVP, nie dla widza komercyjnego - usłyszeliśmy w jednej z dużych stacji. Festiwal wrócił więc do macierzystej telewizji, a transmitowały go TVP1 i TVP Polonia, ale we wrześniu, przez co koncerty zanotowały najgorszą oglądalność od lat (średnio 2,13 mln widzów, o 360 tys. mniej niż rok wcześniej).
- W przypadku takich wydarzeń zawsze warto poznać ofertę konkurencyjną. Formuła festiwalowa jest otwarta i zawsze są możliwości dodatkowych wydarzeń czy zmiany, które należałoby wprowadzić - komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.
Prezydent Opola: jesteśmy wciąż otwarci na współpracę z innymi mediami
Spotkania Wiśniewskiego z nadawcami komercyjnymi w czasie konfliktu w TVP zaowocowały jednak inną inicjatywą i współpracą. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, po zakończeniu 55. Festiwal Opolskiego Miasto Opole wspólnie z innymi ogólnopolskimi stacjami telewizyjnymi zorganizuje w amfiteatrze letnie imprezy, które będą transmitowane w telewizji.
- Jesteśmy wciąż otwarci na współpracę z innymi mediami. Pozytywnym efektem tego jest zwiększenie ilości imprez w Opolu pokazywanych w innych mediach. To efekt moich zeszłorocznych starań, aby festiwal w Opolu odbył się w zgodzie z tradycją i jakością, jaką miał w poprzednich latach - wyjaśnia nam prezydent.
Jakie to media i ile imprez Opole zorganizuje? Tego na razie nie chce ujawniać. - Za wcześnie, aby teraz o tym mówić. To będą letnie imprezy. Mamy Festiwal przygotowywany z TVP. Ale amfiteatr jest otwarty przez pozostałe miesiące. Odbędą się w nim letnie ogólnopolskie imprezy transmitowane przez media inne niż Telewizja Polska - podkreśla.
Letnie widowiska muzyczno-rozrywkowe transmituje co roku Telewizja Polsat. Wczoraj nie udało nam się potwierdzić, czy Polsat i Opole będą współpracować i organizować imprezy w amfiteatrze opolskim.
Dołącz do dyskusji: Opole i telewizja komercyjna zorganizują latem imprezy w amfiteatrze. „Efekt starań, aby Festiwal był w zgodzie z tradycją”