SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ozona Snuffy Weiss: Wciągnij się do zabawy

Kampania promocyjna nowego produktu Ozona Snuffy Weiss - "Wciągnij się do zabawy" (case study).

Kampania promocyjna Ozona Snuffy Weiss - "Wciągnij się do zabawy"
Agencja: VanguardPR - Grupa Adweb
Klient: Tobacco Trading International Poland Sp. z o.o.

Cele i założenia
Promocja nowego produktu Ozona Snuffy Weiss. Jest to produkt trudny do promowania ze względu na utożsamianie go z używkami - wygląd białego proszku i wciąganie go przez nos - i wynikające z tego faktu niekorzystne odczucia klientów i mediów.

Celem akcji było wytworzenie pozytywnego szumu wokół produktu, zwiększenie rozpoznawalności marki - produkt jest nowy na polskim rynku - wzrost zainteresowania produktem, jak również umożliwienie osobom zainteresowanym przetestowanie tabaki Ozona Snuffy Weiss. Dodatkowo Klientowi zależało na edukowaniu młodzieży czym jest biała tabaka, jakie ma właściwości i dlaczego nie jest szkodliwa.

Opis produktu
Ozona Snuffy Weiss to beztytoniowa tabaka, produkowana w oparciu o mieszankę składającą się z cukru winogronowego, mentolu, mączki ryżowej oraz olejków eterycznych. Zachowując właściwości prawdziwej tabaki, preparat nie powoduje żadnych skutków ubocznych. Jest środkiem w pełni bezpiecznym, wolnym od uzależniających i kancerogennych substancji.

Grupa docelowa
Ozona Snuffy Weiss skierowana jest do młodzieży w wieku 14 do 25 lat, w szczególności do osób lubiących nowości, ciekawostki i wyzwania oraz w życiu kierują się modą i pasją. Markę promują osoby młode, które na co dzień wyróżniają się wśród przeciętych nastolatków np. football freestyler Ravgor.

wiankidziewczyny



Sytuacja wyjściowa
20 czerwca podczas jednej z największych bezpłatnych imprez krakowskich - Wianki 2009 - dla firmy Tobacco Trading International Polska, zrealizowana została akcja promocyjna produktu Ozona Snuffy Weiss. Koncert światowej sławy artysty Lenny'ego Kravitza podczas krakowskich obchodów Nocy Świętojańskiej, był jednym z największych wydarzeń Krakowa tego roku (jedyny koncert bezpłatny tego muzyka podczas całego europejskiego tournee). Celem Urzędu Miasta było zgromadzenie jak największej ilości osób zaangażowanych w zabawę podczas Wianków. Udało się zebrać 100 tysięcy widzów. Agencja PR VanguardPR - Grupa Adweb postanowiła wykorzystać potencjał tłumu.

Opis projektu
Akcja promocyjna w Internecie rozpoczęła się na tydzień przed Nocą Świętojańską. Specjaliści z agencji VanguardPR przy pomocy narzędzi buzzowych tj. Usta-Usta promowali wśród internetowych liderów opinii zabawę na wiankach wspólnie z Ozoną Snuffy. Wykorzystane zostały fora, społeczności, blogi oraz grupy dyskusyjne.

Podczas koncertów promotorzy Ozona Snuffy angażowali ludzi dosłownie do "Wciągania się do zabawy". Pomimo deszczu chętnych nie brakowało. Osobom proponowano wciąganie białego proszku przez nos wspólnie ze swoimi znajomymi.

wiankifoto



Identyfikacja wizualna złożona z koszulek, czapek, przypinek oraz flagi Snuffy Weiss zapewniła widoczność podczas imprezy. Sam produkt wywołał ogromny szum i zainteresowanie, przy niskich nakładach finansowych (wykorzystano sześciu promotorów) i krótkim czasie akcji (2 godziny akcji). Rozsypano ok. 150 paczek tabaki, którą wciągnęło ponad 600 osób, z których 100 otrzymało tabakę na własność. Informacyjne akcja była wstanie dotrzeć do ok. 50 tysięcy imprezowiczów.
W trakcie kampanii osoby zainteresowane tabaką były informowane o nowopowstającej stronie Snuffy.pl (tworzonej przez Grupę Adweb), walorach smakowych białej tabaki, właściwościach zdrowotnych, jak również samych akcji organizowanych wspólnie z Ozoną Snuffy.

Materiał zdjęciowy oraz filmowy powstały podczas akcji posłuży do przygotowania virala i kontynuacji promocji produktu oraz strony www.
Kampania jest wstępem do dalszych, zakrojonych na większą skalę, akcji promocyjnych produktu Ozona Snuffy Weiss, które będą wykorzystywać Internet jako główny kanał przekazu.

wiankikoka




Efekt:

  • Dotarcie z informacją o produkcie do 50 000 osób przy niskim nakładzie finansowym
  • Przeprowadzenie degustacji tabaki wśród 600 osób z grupy docelowej oraz związanie ich z marką przez przekazane im gadżety m.in. przypinki z nazwą produktu i Snyffman'em, które najczęściej doczepiane były do kurtek lub toreb i plecaków
  • Wzrost rozpoznawalności produktu
  • Edukacja młodzieży w zakresie białej tabaki i podkreślenie nieszkodliwości produktu
  • Ozona Snuffy Weiss stała się synonimem gadżeciarskiej zabawy w dobrym stylu.

Dołącz do dyskusji: Ozona Snuffy Weiss: Wciągnij się do zabawy

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
BUNIO
....
0 0
odpowiedź
User
abr
Dobra sprawa, o kampanii było głośno.
0 0
odpowiedź
User
niemamnie
od ilu lat mozna to zakupic
0 0
odpowiedź