SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Papaya Films z niższym zyskiem, wpływy urosły o 32 proc.

Dom produkcyjny Papaya Films w ub.r. w swojej polskiej spółce osiągnął 131,9 mln zł przychodów sprzedażowych, o ponad 30 proc. więcej niż w rok wcześniej. Z uwagi na wzrost kosztów prowadzenia działalności oraz kontynuację inwestycji, zysk netto zmalał w skali roku o 7 proc., czyli 700 tys. zł do prawie 5,5 mln zł.

Kacper Sawicki, prezes i większościowy udziałowiec Papaya FilmsKacper Sawicki, prezes i większościowy udziałowiec Papaya Films

Przychody ze sprzedaży Papaya Films w 2021 roku (tyko polskiej spółki) wyniosły 131,9mln zł, o 32 proc. więcej niż w 2020 roku. Jak podaje firma, jest to rekordowy w jej  historii firmy wynik. Zysk netto zmalał z 6,2 mln zł do 5,49 mln zł, głównie wskutek podniesienia wydatków na inwestycje i szkolenia o 37 proc. w skali roku.

- Biorąc pod uwagę koniunkturę rynkową i realizowaną przez nas strategię zrównoważonego rozwoju przyjmujemy ten wynik jako satysfakcjonujący - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kacper Sawicki, szef Papaya Films.

Zobacz: Właściciel Reserved będzie współpracować z Papaya Films

W Papaya Films rosną koszty i wynagrodzenia

Wzrost kosztów o 37 proc. (z nieco ponad 92 mln w roku 2020 do ponad 126 mln w roku 2021) to przede wszystkim wzrost cen zakupu usług obcych, świadczeń podwykonawców i partnerów. To także kontynuacja inwestycji, wzrost wynagrodzeń i powiększenie liczebności zespołu w tym umów etatowych.

Wynagrodzenia pracowników, współpracowników i twórców wzrosły z 6 mln zł w roku 2020 do 7,2 mln zł w roku ubiegłym. W ramach rozwoju polityki Business Governance w  2021 roku wartość szkoleń, programów mentoringowych i innych form profesjonalnego wsparcia zespołu wyniosła ponad 200 tys. złotych.

- Mamy rekordowy w 16-sto letniej historii firmy wynik sprzedaży. Z drugiej strony, podrożały koszty prowadzenia biznesu, kontynuujemy też inwestycje, głównie w ludzi i ich kompetencje. Wzmacniamy nie tylko zespół produkcyjny. Mamy pełną świadomość, że przy takiej skali i dynamice działalności ważne są działy i funkcje wspierające, które gwarantują dobre standardy pracy, stoją na straży norm i procesów, komunikują nas z otoczeniem biznesowym i dbają o naszą społeczną odpowiedzialność. Dlatego inwestujemy w talenty, rozwiązania prawne, techniczne, informatyczne oraz w przestrzeń dookoła nas - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Kacper Sawicki.

W strukturze przychodu dominuje sprzedaż usług podstawowych, tj. studia filmowego i domu produkcyjnego.

Zobacz: Mariusz Urbańczyk dyrektorem operacyjnym Papaya Films. Kacper Sawicki - głównym strategiem

Impresariat reprezentujący twórców - Papaya Roster - zwiększyła w ubiegłym roku sprzedaż  z 3 mln zł do ponad 4,3 mln zł, a więc ponad 40 proc.

Studio produkcyjne Papaya Film założyli w 2006 roku Kacper Sawicki i Paweł Bondarowicz. Firma ma swoje oddziały w Wielkiej Brytanii, Portugalii i USA. Ma na koncie wiele produkcji reklamowych, teledysków, pracuje dla klientów z Polski i z zagranicy.

Zobacz: Monika Jabłońska pokieruje Papaya Roster

Papaya Films  pracuje dla takich klientów jak McDonald's Kompania Piwowarska, Kaufland, Samsung, ING Bank Śląski, Canal+, Puma, Mazda, Mohito, Adidas, AXA, 4F, Hortex, Kazar, McDonald’s i Rossman. Pracował też dla zagranicznych klientów, m.in. przy kampaniach marek Lancerto, Vodafone, Chandon, Trebor, Unilever, L'Oreal, Audi, Playstation, Deliveroo i Vanish.

Dołącz do dyskusji: Papaya Films z niższym zyskiem, wpływy urosły o 32 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl