SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Właściciel MTV i Comedy Central zmniejszył stratę w streamingu

Przychody Paramount Global, właściciela m.in. MTV, Comedy Central i Nickelodeon z usług streamingowych wzrosły o 40 proc. w II kwartale roku. Wpłynęła na to głównie większa sprzedaż reklam na platformach Pluto TV i Paramount+. 
 

Serwis streamingowy Paramount+ Serwis streamingowy Paramount+

Łącznie przychody Paramount Global z subskrypcji wyniosły 1,2 mld dol. W zakończonym ostatniego dnia czerwca kwartale straty firmy w sektorze streamingowym wyniosły 299 mln dol. W I kwartale br. wyniosły one 511 mln dol., natomiast w II kwartale 2022 roku 445 mln dol. Paramount+ zwiększył przychody o 47 proc. i przekroczył 61 mln subskrybentów, dodając w ciągu trzech miesięcy 700 tys. osób. Średni czas spędzony przy Paramount+ we wszystkich krajach, gdzie są dostępne te serwisy wzrósł o 35 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

W Polsce usługa Paramount+ jest niedostępna. Paramount Global i Comcast są jednak współwłaścicielami SkyShowtime. Serwis streamingowy działa nad Wisłą od 14 lutego 2023 roku. W jego ofercie są produkcje Universal, Dreamworks, Sky, Peacock, Nickelodeon, Showtime, Paramount+ i Paramount Pictures.

Spadają przychody z reklam telewizyjnych

Podczas konferencji poświęconej wynikom, menadżerowie firmy zdradzili, że 2023 rok ma być szczytowym pod względem strat. W 2024 roku Paramount Global spodziewa się lepszych wyników. Wiąże się to z poprawą sprzedaży reklam i wzrostu przychodów od jednego subskrybenta Paramount+ na całym świecie o 20 proc. 

Już w te wakacje wprowadzono nowe ceny i pakiety za subskrypcję na niektórych rynkach. Ponadto Paramount Global zauważa rosnącą bazą abonencką w Europie Zachodniej, Kanadzie i Australii. Pomóc ma też połączenie z Showtime, które zostało zakończone w czerwcu.

Choć reklamy w streamingu sprzedają się coraz lepiej, to zupełnie inaczej wygląda sytuacja w tradycyjnych kanałach telewizyjnych firmy. Przychody z reklam telewizyjnych spadły o 10 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem. O 39 proc. rok do roku spadły także przychody w segemcie filmowym. Wyniosły one 831 mln dol. Przed rokiem premierę miał film Top Gun: Maverick, który odniósł sukces. W II kwartale ub.r. przychody filmowe Paramount Global wyniosły 1,4 mld dol.

Całkowite przychody Paramount Global wyniosły 7,6 mld dol. w porównaniu z 7,8 mld dol. w analogicznym okresie zeszłego roku. Firma odnotowała stratę operacyjną w wysokości 250 mln dol. Rok temu było to 819 mln dol. zysku.

Dołącz do dyskusji: Właściciel MTV i Comedy Central zmniejszył stratę w streamingu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl