Pepco chce wejść na warszawską giełdę. Sprzeda akcje za 4,5 mld euro?
Sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych Pepco Group planuje złożyć wniosek o dopuszczenie oraz wprowadzenie akcji zwykłych spółki do obrotu na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
W połowie kwietnia agencja Reuters informowała, że Pepco Group zdecydowało się wejść na giełdę w Warszawie, a nie w Londynie.
- Planowane dopuszczenie i wprowadzenie akcji Pepco na giełdzie w Warszawie, w Polsce, która jest podstawowym rynkiem marki Pepco od 2004 roku i największym rynkiem działalności grupy, jest naturalnym krokiem w naszym rozwoju - informuje spółka w komunikacie. Publikacja prospektu spodziewana jest w pierwszej połowie maja.
Spółka podała, że oferta ma być skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych w Polsce. Ponadto oferta ma trafić do wybranych inwestorów instytucjonalnych za granicą, w tym USA.
Do polskich inwestorów indywidualnych miałoby trafić do 5 proc. oferowanych akcji. Celem grupy i jej akcjonariuszy jest zapewnienie znaczącego poziomu akcji pozostających w wolnym obrocie, na poziomie co najmniej 15 proc.
Oferta publiczna Pepco o wartości 4,5 mld euro
Wycena Pepco Group to około 6 mld dol. Według informacji SkyNews, oferta publiczna może osiągnąć wartość 4,5 mld euro. Byłoby to największe IPO na giełdzie w Warszawie w tym roku. Grupa Pepco byłaby notowana w indeksie WIG20.
Grupa Pepco prowadzi około 3200 sklepów w 16 krajach, z czego przeszło tysiąc w Polsce. W naszym kraju działają także wchodzące w skład grupy sklepy marki Dealz.
Pepco to sieć wielobranżowych sklepów typu dyskont, oferująca w ubrania (zwłaszcza dla dzieci), artykuły wyposażenia wnętrz, zabawki i produkty sezonowe.
W 2020 roku przychody Pepco Group wyniosły 3,5 mld euro (+ 3 proc. rok do roku). Podstawowa EBITDA wyniosła 229 mln euro wobec 333 mln euro rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Pepco chce wejść na warszawską giełdę. Sprzeda akcje za 4,5 mld euro?