Pepsi rezygnuje z usług BBDO
Po 48 latach współpracy jeden z najdłuższych związków w branży reklamowej dobiega końca.
PepsiCo postanowiło zrezygnować z usług agencji BBDO Worldwide, która od 1960 roku przygotowywała kampanie promujące na rynku amerykańskim flagowy napój firmy Pepsi-Cola, jak również Diet Pepsi - informuje serwis Brandweek.
Z danych firmy badawczej Nielsen Monitor-Plus wynika, że w ubiegłym roku wydatki na promocje obu napojów w najważniejszych mediach wyniosły 90 milionów dolarów, z czego 60 milionów dolarów przeznaczonych zostało na reklamy Pepsi-Coli. Teraz budżet ten powędruje do agencji TBWA\Chiat\Day, która podobnie jak BBDO należy do koncernu Omnicom Group.
Obie agencje rywalizowały ze sobą w przetargu na budżet Pepsi, prezentując swoje finałowe prezentacje w ostatnich dwóch tygodniach w głównej siedzibie firmy w Purchase w stanie Nowy Jork.
BBDO wciąż będzie odpowiedzialna za oceanem za inne marki firmy takie jak Pepsi Max, Mountain Dew, Aquafina, Sierra Mist i AMP Energy. Natomiast poza USA agencja nadal będzie przygotowywać kampanie promujące markę Pepsi-Cola.
Dołącz do dyskusji: Pepsi rezygnuje z usług BBDO