Pierwszy spadek na rynku smartwatchów, Apple przed Samsungiem
Tylko 3,5 miliona inteligentnych zegarków zostało sprzedanych na świecie w II kwartale br. - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Po raz pierwszy w swojej historii globalny rynek smartwatchów zanotował spadek w ujęciu rocznym. 3,5 miliona zegarków sprzedanych w II kwartale br. to o 32 proc. mniej niż 5,1 miliona w analogicznym okresie roku 2015.
Pozycję wyraźnego lidera co prawda utrzymało Apple, sprzedając 1,6 miliona swoich Apple Watch, ale jednocześnie firma z Cupertino jako jedyna z Top 5 zakończyła miniony kwartał spadkiem rok do roku i to pociągnęło cały rynek w dół.
Czołową piątkę największych sprzedawców smartwatchów uzupełniają firmy Samsung, Lenovo, LG i Garmin.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW SMARTWATCHÓW W II KW. 2016 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
II KW. 2016 SPRZEDAŻ |
II KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU |
II KW. 2015 SPRZEDAŻ |
II KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
1.6 |
47% |
3.6 |
72% |
-55% |
2. Samsung |
0.6 |
16% |
0.4 |
7% |
51% |
3. Lenovo |
0.3 |
9% |
0.2 |
3% |
75% |
4. LG Electronics |
0.3 |
8% |
0.2 |
4% |
26% |
5. Garmin |
0.1 |
4% |
0.1 |
2% |
25% |
Pozostałe |
0.6 |
16% |
0.6 |
11% |
-1% |
SUMA |
3.5 |
100% |
5.1 |
100% |
-32% |
Dołącz do dyskusji: Pierwszy spadek na rynku smartwatchów, Apple przed Samsungiem