SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Platforma Facebook at Work rusza 10 października, pierwszymi klientami Bank of Scotland, Heineken i Telenor

Na 10 października Facebook przewidział premierę biznesowej platformy komunikacyjnej Facebook at Work. Serwis ma trafić do użytkowników korporacyjnych, część jego funkcji będzie odpłatna. Wśród zdeklarowanych partnerów Facebook at Work są już Royal Bank of Scotland, marka Heineken i norweski operator telekomunikacyjny Telenor.

Platforma Facebook at Work ma już swoją historię. Pierwsze doniesienia na temat prac nad tym projektem pojawiły się jesienią 2014 r.

Ujawniono wówczas, że Facebook at Work będzie serwisem całkowicie oddzielonym od funkcjonującej obecnie platformy społecznościowej. Użytkownik zakładający tam konto będzie mógł utrzymywać kontakty ze swoimi współpracownikami czy znajomymi z branży, a także korzystać z wyspecjalizowanych narzędzi, np. pozwalających na grupową pracę nad konkretnymi projektami. Stworzenie nowego środowiska społecznościowego pozwoli na oddzielenie kontaktów służbowych od treści o charakterze prywatnym, np. rodzinnych zdjęć czy zabawnych wpisów.

Dodatkowe informacje o Facebook at Work podano pod koniec ub.r. Według nich do profesjonalnej wersji Facebooka zostanie przeniesionych ok. 95 proc. rozwiązań stosowanych w dostępnym obecnie serwisie. Facebook at Work początkowo ma być dostępny jedynie dla firm, być może później dostęp do niego uzyskają także prywatni użytkownicy. Według zapowiedzi niektóre funkcje platformy (na przykład narzędzia analityczne czy te służące do obsługi klientów) będą dodatkowo płatne w wysokości kilku dol. miesięcznie za jednego użytkownika.

Teraz Facebook potwierdził wprowadzenie serwisu rozsyłając do wybranych mediów zaproszenie na premierę platformy przewidzianą na 10 października br. w Londynie.

Według kolejnych ujawnionych szczegółów po udostępnieniu Facebook at Work dostęp do tej sieci otrzymają jedynie pracownicy firm, z którymi Facebook podpisze odpowiednią umowę. Logowanie ma się odbywać za pomocą wewnętrznej infrastruktury IT konkretnej firmy. Facebook zapowiada jednak, że w przyszłości dostęp do platformy będzie stopniowo poszerzany.

Od początku prac nad nową platformą biznesową Facebook udostępnił ją do testów wybranym partnerom, głównie w Wielkiej Brytanii. Wśród nich są m.in. Royal Bank of Scotland, Heineken oraz norweski operator telekomunikacyjny Telenor.

Dołącz do dyskusji: Platforma Facebook at Work rusza 10 października, pierwszymi klientami Bank of Scotland, Heineken i Telenor

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AH
Polskie firmy także biorą udział Early Adopters Program :)
odpowiedź