SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Platforma N nie weźmie udziału w wojnie cenowej na rynku płatnej TV

Platforma N na koniec marca br. miała 830 tys. abonentów, czyli o 25 tys. więcej niż na koniec ub.r. Wzrosła też liczba użytkowników oferty pre-paidowej TNK HD, ale zmalała liczba aktywnych użytkowników TNK SD.

Łącznie w ciągu roku baza klientów platformy N wzrosła o 15 proc., czyli o 106 tys. Do góry poszło również jej ARPU (średni przychód z abonenta). W I kwartale 2010 roku wynosiło ono 57,3 zł, a w I kwartale 2011 roku było to 59,9 zł, co daje wzrost o 5 proc.

Wprowadzona w maju ub.r. usługa pre-paidowa TNK HD miała na koniec marca br. 38 tys. klientów. W I kwartale br. aktywowano 17 tys. nowych kart. ARPU tej usługi ukształtowało się na poziomie 16,6 zł.

Z kolei oferta TNK SD miała na dzień 31 marca br. 712 tys. użytkowników, czyli o 36 proc. więcej niż rok temu. Jednak tylko 307 tys. z nich stanowili aktywni klienci, to liczba mniejsza o 17 proc. niż rok wcześniej. ARPU oferty pre-paid SD wyniosło 12,2 zł.

Prezes Grupy TVN Markus Tellenbach podkreślił na konferencji, że spółka stawia teraz na rozwój oferty pre-paidowej z kanałami HD. Zapowiedział też, że jeszcze w tym miesiącu przedstawiona zostanie wspólna oferta obejmująca telewizję od platformy N i internet od Telekomunikacji Polskiej.

TVN podtrzymuje prognozę zakładającą, że na koniec 2011 r. platforma N będzie miała ok. 900 tys. abonentów. Tellenbach oczekuje, że jej ARPU nie spadnie poniżej 60 zł.

- Sądzę, że nie odpowiemy na najbardziej agresywne ruchy cenowe konkurencji, jeśli się pojawią. Taka strategia byłaby bardzo niebezpieczna a skutki - nieodwracalne - powiedział prezes Grupy TVN.

Dołącz do dyskusji: Platforma N nie weźmie udziału w wojnie cenowej na rynku płatnej TV

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tymek
bardzo fajna platforma od strony technicznej i oferowanych programów. ALE... takie bardzo bardzo duże ALE, kontakt z tą firmą to droga przez mękę. człowiek ma wrażenie, że robi się z niego żarty. proste zmiany danych osobowych trwają miesiącami i bez reklamacji nie da się nic zdziałać. tylko przez sposób pracy BOK często przemyka mi przez myśl... żeby sobie gdzieś odejść.
odpowiedź
User
nick
n-ka sie raczej zwija niz rozwija, wiec Tymku odchodz spokojnie
odpowiedź
User
mnjjkk
n to najlepsza platforma a tacy idioci co piszą że n sie zwija to do posychologa
odpowiedź