Platforma nc+ ma cały czas 2,2 mln abonentów. „Rynek jest ciasny”
Platforma nc+ na koniec marca br. miała 2,2 mln klientów abonamentowych, czyli tyle samo ile trzy miesiące wcześniej. Zdaniem prezesa TVN, wzrost liczby abonentów może nastąpić w okresie przedświątecznym.
- Rynek na którym działa nc+ jest bardzo ciasny. Obserwujemy, że jest on bliski punktu nasycenia. Wierzę, że nc+ ma bardzo atrakcyjną ofertę i będzie z sukcesem radziła sobie w IV kwartale br. - mówił podczas wczorajszej konferencji Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN. Jak podkreślił, to właśnie sezon przed Świętami Bożego Narodzenia odpowiada za połowę wzrostu liczby abonentów w roku.
- Przez resztę roku koncentrujemy się na tym, by nie tracić klientów. Sądzę, że do czwartego kwartału będziemy mogli zobaczyć marginalny wzrost ich liczby - dodał Tellenbach. Nie chciał jednak odpowiedzieć, czy realne jest osiągnięcie przez platformę nc+ liczby 2,5 mln abonentów na koniec br.
TVN podał w raporcie, że w I kwartale 2013 roku łączne przychody nc+ wyniosły 532 mln zł, zaś miesięczne ARPU z usług abonamentowych ukształtowało się na poziomie 67,6 zł. Dla porównania w całym ub.r. ARPU wynosiło 65,7 zł.
Grupa TVN kontroluje 33 proc. udziałów w nc+. Większościowy pakiet 51 proc. należy do francuskiej Grupy Canal+, a pozostałe 17 proc. ma operator kablowy UPC Polska, kontrolowany przez koncern Liberty Global.
Dołącz do dyskusji: Platforma nc+ ma cały czas 2,2 mln abonentów. „Rynek jest ciasny”