Platige Image ze zleceniem dla Tourism Australia za ponad 5,3 mln zł. Kwartalne wpływy 64 proc. w górę
Spółka zależna Platige Image podpisała umowę dotyczącą produkcji animacji 3D na potrzeby globalnej kampanii agencji rządowej Tourism Australia. Wartość zlecenia wynosi ponad 5,3 mln zł. W pierwszym kwartale grupa Platige Image przy wzroście przychodów o 64 proc. zanotowała spadek rentowności.
W komunikacie giełdowym Platige Image podano, że wynagrodzenie w ramach podpisanego kontraktu wynosi ponad 5 proc. skonsolidowanych przychodów sprzedażowych firmy w ub.r., które sięgnęły 106,45 mln zł.
Spółka Platige ma do końca sierpnia br. wyprodukować animacje 3D na potrzeby globalnej kampanii reklamowej Brand 3.0 mającej na celu wsparcie promocji Australii na arenie międzynarodowej. Akcję organizuje Tourism Australia - agencja rządowa odpowiedzialna za rozwój turystyki oraz promowanie kraju jako celu podróży turystycznych i biznesowych
Umowa nie zawiera zapisów w zakresie kar umownych. Zamawiający może ją rozwiązać w określonych przypadkach, np. istotnego naruszenia warunków przez Platige.
Platige Image: wpływy 64 proc. w górę, 104 tys. zł straty
W całym ub.r. grupa kapitałowa Platige Image zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych z 91,15 do 106,45 mln zł i zysku netto z 3,09 do 7,27 mln zł.
W pierwszym kwartale br. wpływy firmy zwiększyły się jeszcze mocniej - o 64 proc. do 20,15 mln zł. Równocześnie koszty operacyjne wzrosły o 66 proc. do 19,62 mln zł, co przełożyło się na spadek wyników rentowności: zysk sprzedażowy zmalał z 530 do 459 tys. zł, zysk operacyjny - z 534 do 506 tys. zł, a wynik netto - ze 154 tys. zł zysku do 104 tys. zł straty. Skorygowany zysk EBITDA spadł z 419 do 161 tys. zł.
- Zwiększona sprzedaż skonsolidowana w stosunku do ubiegłego roku związana jest z obrotami realizowanymi w naszym domu produkcyjnym Dobro, który dynamicznie rozwija się po pandemicznym okresie spowolnienia. W naszej podstawowej działalności projektowej spodziewamy się w tym roku podobnej cykliczności wyników finansowych jak w roku ubiegłym - opisał zarząd Platige Image w liście do akcjonariuszy.
Firma poinformowała, że wzmacnia swoje zespoły produkcyjne, ponieważ „kolejne kwartały bieżącego roku będą wiązały się z wejściem wielu projektów w zaawansowane fazy realizacji”.
W lutym br. Platige Image otworzyło spółkę w USA, jej szefem został Aurelien Simon. - Już pierwsze tygodnie obecności na amerykańskim rynku związane były z pozyskaniem projektów dla prestiżowych amerykańskich marek - zaznaczył zarząd.
Firma od paru lat realizuje produkcje dla giganta z branży gier wideo Activision Publishing. - Współpraca z Activision Publishing Inc. rozwija się bardzo dobrze, pozyskujemy także inne projekty cinematikowe od prestiżowych klientów. Przewidujemy także dalszy rozwój w zakresie VFX - efektów wizualnych do filmów i seriali - wyliczono.
Dołącz do dyskusji: Platige Image ze zleceniem dla Tourism Australia za ponad 5,3 mln zł. Kwartalne wpływy 64 proc. w górę