SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Płatności w internecie dużo bardziej popularne niż w banku i na poczcie

Wszelkie formy bezpośrednich płatności cieszą się zdecydowanie mniejszą popularnością niż elektroniczne - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie UPC Polska.

Zaledwie 9% badanych odwiedza w celu dokonania płatności placówkę banku. Taki sam odsetek korzysta z usług urzędu pocztowego, a salon lub biuro obsługi wybiera tylko jeden na pięćdziesięciu klientów.

Pytani o motywację korzystania z bezpośrednich form płatności, ankietowani podkreślali związane z nimi przywiązanie do papierowego potwierdzenia przelewu.

Tymczasem 74% ankietowanych jako preferowaną formę płatności wybiera przelew internetowy. Dla 67% takie rozwiązanie oznacza przede wszystkim wygodę i oszczędność czasu (26%), związaną z brakiem konieczności wychodzenia z domu i stania w kolejkach. 1/5 badanych twierdzi, że korzystanie z internetowej bankowości pozwala również oszczędzić pieniądze, a dzięki możliwości sprawdzenia historii rachunku daje pełniejszą kontrolę nad wydatkami (11%).

Prócz praktycznych aspektów wykorzystania internetu do opłacania rachunków, takich jak prostota czy niski koszt, 52% ankietowanych docenia korzystny wpływ elektronicznych płatności na środowisko. Popularne stają się także formy płatności elektronicznych, które po jednorazowym zleceniu odbywają się w sposób automatyczny i nie trzeba o nich pamiętać - zlecenie stałe wybiera 19% ankietowanych. Taka sama grupa badanych decyduje się na polecenie zapłaty, które ułatwia im regulowanie opłat o zmiennej wysokości.

Tradycyjne formy płatności najbardziej popularne są w starszych grupach wiekowych. Jednocześnie aż 59% osób w wieku 50+ korzystających z internetu jako preferowaną formę płatności wskazuje przelewy internetowe.

Dołącz do dyskusji: Płatności w internecie dużo bardziej popularne niż w banku i na poczcie

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
badacz
W tekście nie ma słowa o metodologii, próbie, czasie realizacji badania, ani nie podano źródła, czyli wykonawcy. Pokazanie tych wyników bez informacji o badaniu jest pozbawione wartości.
0 0
odpowiedź
User
Bruce
A teraz drogie UPC zadajcie te same pytania czytelnikom Gościa Niedzielnego.
0 0
odpowiedź