Plotek stracił ponad milion użytkowników, Swiatgwiazd.pl awansuje
Na czele serwisów o tematyce show-biznesowej pozostaje Pomponik, ale więcej użytkowników zyskały zajmujące kolejne pozycje Plejada i Pudelek. Ten ostatni jako jedyny przyciąga odwiedzających na ponad 25 minut. Na Plotku ubyło 1,1 mln internautów, a w sekcji show-biznesowej o2.pl - 600 tys. Na piąte miejsce z siódmego awansował Swiatgwiazd.pl.
Pomponik (Grupa Polsat-Interia), jako stronę www i aplikację mobilną, w listopadzie ub.r. odwiedziło 7,47 mln internautów, spędzając średnio po 11 minut i 4 sekundy. Zapewnili witrynie 25,17 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Serwis jest liderem zasięgowym w kategorii show-biznesowej nieprzerwanie od maja ub.r.
Na kilkanaście minut przyciągała też każdego odwiedzającego Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska): 6,84 mln internautów (23,05 proc. zasięgu) spędziło w serwisie średnio po 13 minut i 4 sekundy. Natomiast Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotował 6,75 mln użytkowników, 22,74 proc. zasięgu oraz 26 minut i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania. W tej ostatniej statystyce wyprzedza pozostałe witryny o ponad połowę.
Niżej w zestawieniu są dwie inne serwisy należące do Wirtualnej Polski. Jastrzabpost.pl, kupiony ponad rok temu, miał 4,31 mln odwiedzających, 14,51 proc. zasięgu oraz 6 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania, a dział show-biznesowy o2.pl - 2,95 mln użytkowników, 9,93 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 47 sekund średniego czasu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Plotek (Agora) jako strona www i aplikacja mobilna przyciągnął 5,53 mln internautów (18,64 proc.), każdego przeciętnie na 7 minut i 33 sekundy. Swiatgwiazd.pl (Iberion) zanotował 4,72 mln użytkowników, 15,9 proc. zasięgu oraz 5 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania, a Party.pl (Burda Media Polska) - 4,07 mln internautów, 13,72 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 6 sekund średniego czasu.
Oprócz o2.pl ze swoimi działami show-biznesowymi są w rankingu dwa inne portale ogólnotematyczne. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) taka sekcja miała 4,3 mln użytkowników, 14,5 proc. zasięgu oraz 5 minut i 59 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego, a na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 3,2 mln odwiedzających, 10,77 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 18 sekund średniego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca na Pomponik liczba użytkowników zwiększyła się o 166,2 tys. (2,3 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 33 sekundy (4,7 proc.).
Znacznie więcej internautów zyskało kilki innych witryn. Plejada osiągnęła wzrost o 456,7 tys. użytkowników (7,1 proc.) oraz minutę i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,2 proc.), Pudelek - o 399 tys. odwiedzających (6,3 proc.) przy spadku średniego czasu o 3 minuty i 2 sekundy (10,3 proc.), Swiatgwiazd.pl - o 553,7 tys. internautów (13,3 proc.) i 28 sekund średniego czasu (9,3 proc.), co dało mu awans z siódmego miejsca na piąte natomiast Party.pl - o 401,4 tys. użytkowników (10,9 proc.) i 46 sekund przeciętnego czasu (23 proc.).
Czytaj też: TikTok w Polsce coraz bliżej Instagrama, X stracili ponad milion użytkowników
Z kolei Plotek stracił aż 1,1 mln internautów (16,7 proc.) i został wyprzedzony przez Pudelka. Średni czas korzystania z serwisu wydłużył się zaś o minutę i 18 sekund, czyli 20,8 proc.
Sekcja show-biznesowa Fakt.pl zanotowała spadek liczby użytkowników o 394,8 tys. (8,4 proc.) i wzrost przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 56 sekund (18,5 proc.), analogiczny dział portalu „Super Expressu” - spadek o 116 tys. internautów (3,5 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 18 sekund (10 proc.), a podobna sekcja na o2.pl - spadek o 598,4 tys. użytkowników (16,9 proc.) i wzrost o 26 sekund średniego czasu (10 proc.).
Dołącz do dyskusji: Plotek stracił ponad milion użytkowników, Swiatgwiazd.pl awansuje
Kogo z pomponika to sie skonczy nr 1
Pajewska już dawno tam nie pracuje