SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Po które tytuły Polacy sięgają najchętniej?

Najpopularniejszym tytułem prasowym w Polsce jest niezmiennie „Tele Tydzień”. Kto dominuje wśród dzienników, magazynów poradnikowych czy pism luksusowych? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Najnowsza fala badania PBC General pokazuje, że „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,19 proc. Polaków, dominuje w segmencie dzienników opiniotwórczych, zaś „Fakt” (Axel Springer Polska), po który sięga 14,05 proc. respondentów, znajduje się na czele tabloidów.

Dalej w zestawieniu dzienników plasują się: bezpłatne „Metro” (Agora; 6,68 proc.) i „Super Express” (Murator; 6,49 proc.).

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 14,19%
Fakt 14,05%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,68%
Super Express 6,49%
Rzeczpospolita 4,19%
Przegląd Sportowy 3,75%
Dziennik Gazeta Prawna * 3,11%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,36%
Gazeta Podatkowa 0,90%
Futbol News * 0,49%
Puls Biznesu 0,41%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,25%


Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 35,08 proc. Polaków
, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,33 proc.) znajduje się „Życie na Gorąco”, będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: „Chwila dla Ciebie” (Bauer), „Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Naj” (G+J Polska). Liderem czytelnictwa wśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer „Newsweek Polska” z wynikiem 9,48 proc.

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 35,08%
Życie na Gorąco 19,33%
Chwila dla Ciebie 15,24%
Pani Domu 14,98%
NAJ 14,01%
Angora 10,77%
Newsweek 9,48%
Gala 8,64%
Auto Świat 8,26%
To i Owo 7,44%
Polityka 7,03%
Twoje Imperium 6,34%
Wprost 5,72%
Na Żywo 5,69%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,78%
Teleprogramy 4,54%
Takie jest Życie 4,12%
Super TV 4,11%
Gość Niedzielny 4,05%
Przekrój 3,72%
Rewia 3,53%
Motor 3,45%
Świat i Ludzie 2,24%
Imperium TV 2,17%
Tele Max 2,04%
Forum 1,56%
Bella Relaks 1,47%
Tygodnik Siedlecki 0,77%
Jarmark 0,74%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,69%
Przewodnik Katolicki 0,68%
Tygodnik Ostrołęcki 0,68%
Panorama Leszczyńska 0,60%
City (tygodnik bezpłatny) 0,60%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,46%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,41%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) * 0,28%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,17%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) * 0,05%


Na czele kategorii dwutygodników
są dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska), po którą sięga 17,56 respondentów i „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 16,75 proc. Polaków. Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,36 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 9,94 proc.), lider segmentu real life stories.

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,56%
Tina 16,75%
Viva 11,36%
Z Życia Wzięte 9,94%
Komputer Świat 6,88%
Party Życie Gwiazd 6,41%
Tele Świat * 5,79%
Bravo 4,30%
Świat Seriali 3,84%
Sukcesy i Porażki 3,39%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,37%
Bravo Sport 2,76%
Bravo Girl 2,26%
TV 14 * 0,91%
Monitor Księgowego 0,50%


Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta „Twój Styl”
(Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,32 proc. Polaków oraz „Claudię” (G+J Polska), której czytanie deklaruje 10,88 proc. respondentów. Tym samym „Twój Styl” jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a „Claudia” jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,32%
Claudia 10,88%
Cztery Kąty 10,23%
Focus 9,71%
Poradnik Domowy 9,45%
Murator 8,54%
Olivia 7,95%
Kobieta i Życie 7,60%
Świat Kobiety 7,38%
Dobre Rady 7,03%
Mój Piękny Ogród 6,93%
National Geographic 6,49%
Avanti 6,11%
Auto Moto 5,79%
Działkowiec 5,62%
Mamo To Ja 5,08%
CKM 4,75%
Glamour 4,70%
Pani 4,31%
Moje Mieszkanie 3,88%
Ładny Dom 3,87%
Joy 3,78%
CD Action 3,69%
Cosmopolitan 3,63%
Dom & Wnętrze 3,56%
Przyślij Przepis! 3,54%
PC Format 3,50%
Uroda 3,48%
Moje Gotowanie 3,44%
M jak mieszkanie 3,42%
Samo Zdrowie 3,34%
Playboy 3,17%
Auto Motor i Sport 3,01%
Zdrowie 2,90%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,78%
Dziecko 2,77%
Elle 2,69%
Twoje Dziecko 2,64%
Zwierciadło 2,64%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,61%
Dziewczyna 2,53%
Dobre Wnętrze 2,41%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,32%
Magazyn Futbol 2,32%
Kuchnia 2,21%
Popcorn 2,20%
Logo 2,19%
Kwietnik 2,18%
Auto Świat Poradnik 2,08%
Chip 2,05%
Mój Piękny Dom 1,98%
Twój Maluszek 1,97%
Świat Motocykli 1,96%
Rodzice 1,89%
Vita 1,85%
Burda 1,80%
Charaktery 1,76%
Focus Historia 1,72%
Twist 1,69%
Reader's Digest 1,59%
Men's Health 1,57%
Top Gear 1,53%
Majster 1,49%
Tak Mieszkam 1,46%
M jak Mama 1,38%
Zbuduj Dom 1,37%
Na ścieżkach życia 1,31%
Forbes 1,25%
Sól i Pieprz 1,02%
InStyle 1,00%
Shape 0,96%
Sukces 0,94%
Play 0,82%
Voyage 0,80%
Podróże 0,75%
21. wiek * 0,62%
Fun Club 0,61%
Architektura-Murator 0,51%
Żagle 0,46%
Hot Moda & Shopping 0,45%


Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,23 proc.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 4,23%
Auto Świat 4x4 2,44%
National Geographic. Traveler 2,19%
Komputer Świat Ekspert 2,04%
Komputer Świat Gry 1,94%
Elle Decoration * 0,79%
Sens. Poradnik psychologiczny 0,37%
Weranda Country 0,25%
Polska Wita * 0,09%


 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2009 roku do stycznia 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 140 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* -  Dane „Dziennika Gazety Prawnej” obejmują dane „Gazety Prawnej” wydawanej do połowy września br.

** - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Futbol News” (sierpień 2009; próba 20 128);  „TV 14” (sierpień: wrzesień 2009; próba 16 076), „Polska Wita” (sierpień: wrzesień 2009; próba 16 076), „21. wiek” (sierpień: październik 2009; próba 12 070), „Teraz Białystok” (styczeń 2010; próba 20 111) i „Teraz Toruń” (styczeń 2010; próba 20 111). „Tele Świat” do września ub.r. był tygodnikiem, a „Elle Decoration” - miesięcznikiem. Próby dla obu tych tytułów wynoszą po 16 076.
 

Dołącz do dyskusji: Po które tytuły Polacy sięgają najchętniej?

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pan medioznawca
NIeźle sobie lecicie. Kolejny ranking i znów brak "Polski The Times". NIe wiem czemu tak ich dyskyrminujacie ale chyba zacznę częściej czytać ich gazetę niż wasz portal... Dajecie jakieś tygodniki galicyjńskie, a "Polski" brak . Wstyd.
0 0
odpowiedź
User
koleżanka szklanka
A co to jest kategoria "Yellow"?
0 0
odpowiedź
User
Press free
Wyniki badań czytelnictwa to nadal jest śmiech na sali, bo spadają w tempie spadku sprzedaży. A to, że na jeden sprzedany egzemplarz Twojego Stylu, Claudii czy GW przypada 10 czytelników, to spoko luz. Zakłamana branża akceptuje status quo przybijając gwóźdź do własnej trumny. Wstyd.
0 0
odpowiedź