Po masakrze w Paryżu „Fakt” i „Super Express” z okładkami o życiu prywatnym Tuska i Marcinkiewicza
W czwartek większość europejskich dzienników, także tabloidów, zamieściło na okładkach zdjęcia ze środowego ataku terrorystycznego na redakcję satyrycznego tygodnika „Charlie Hebdo” w Paryżu. Za to pierwsze strony „Faktu” i „Super Expressu” są poświęcone prywatnym sprawom Kazimierza Marcinkiewicza i Donalda Tuska.
Zestawienie okładek europejskich tabloidów przygotował satyryczny profil Faktoid działający na Facebooku i Twitterze. Tematowi ataku na „Charlie Hebdo” okładkę poświęciły tytuły takie jak: brytyjskie „Daily Mail”, „Daily Express”, „Daily Mail”, niemiecki „Bild”, norweski „Verdens Gang”, turecki „Hürriyet” czy amerykański „New York Post”.
Trochę śmieszno, trochę smutno pic.twitter.com/lCkXstkRrt
— Faktoid (@Faktoid1) styczeń 8, 2015
Za to redaktorzy polskich tabloidów „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) i „Super Expressu” (Murator) nie zdecydowali się umieścić na okładkach fotografii przedstawiających atak na redakcję ani solidarność Francuzów z rodzinami zabitych. Głównymi tematami czwartkowych wydań tych dzienników, promowanymi na pierwszych stronach, są rozmowa z Izabelą Marcinkiewicz, żoną byłego premiera, oraz apartament Donalda Tuska w Brukseli.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki
- Isabel mówiąca, że Kazik kopnął ją w d... lepiej się sprzeda niż „Charlie Hebdo”. Przecież misji tu brak, tylko $ - napisał Piotr Mieśnik, wydawca w Gazeta.pl, który przez 7 lat pracował w redakcji „Faktu”. - Strach się źle sprzedaje? - dopytywał Adam Ozga, reporter TOK FM. - Sprzedaje, jeśli blisko. Ten jest jeszcze daleko. Poza tym target w TV mógł zobaczyć. A Isabel ma „efekt WOW” - tłumaczył Mieśnik i dodał, że „temat ekskluzywny” w tabloidzie zazwyczaj lepiej się sprzedaje niż newsówka.
Na pytanie Adama Ozgi, jak wyjaśnić temat na okładkach polskich tabloidów dzień po ataku terrorystycznym w Paryżu, redaktor naczelny Grupy Super Expressu Sławomir Jastrzębowski odpowiedział krótko: „Moim doświadczeniem mądrością i intuicją”. - Gdybym robił gazetę pod dyktando ignorantów, to byłbym na kuroniówce - tłumaczył dziennikarzowi Szymonowi Jadczakowi.
@SzJadczak Gdybym robił gazetę pod dyktando ignorantów, to byłbym na kuroniówce;)))
— slawek jastrzebowski (@sjastrzebowski) styczeń 8, 2015
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Faktu” w październiku br. wyniosła 323 216 egz., natomiast „Super Express” sprzedawał się w ilości 159 516 egz. (zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich).
Dołącz do dyskusji: Po masakrze w Paryżu „Fakt” i „Super Express” z okładkami o życiu prywatnym Tuska i Marcinkiewicza