SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Po masakrze w Paryżu „Fakt” i „Super Express” z okładkami o życiu prywatnym Tuska i Marcinkiewicza

W czwartek większość europejskich dzienników, także tabloidów, zamieściło na okładkach zdjęcia ze środowego ataku terrorystycznego na redakcję satyrycznego tygodnika „Charlie Hebdo” w Paryżu. Za to pierwsze strony „Faktu” i „Super Expressu” są poświęcone prywatnym sprawom Kazimierza Marcinkiewicza i Donalda Tuska.

Zestawienie okładek europejskich tabloidów przygotował satyryczny profil Faktoid działający na Facebooku i Twitterze. Tematowi ataku na „Charlie Hebdo” okładkę poświęciły tytuły takie jak: brytyjskie „Daily Mail”, „Daily Express”, „Daily Mail”, niemiecki „Bild”, norweski „Verdens Gang”, turecki „Hürriyet” czy amerykański „New York Post”.


Za to redaktorzy polskich tabloidów „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) i „Super Expressu” (Murator) nie zdecydowali się umieścić na okładkach fotografii przedstawiających atak na redakcję ani solidarność Francuzów z rodzinami zabitych. Głównymi tematami czwartkowych wydań tych dzienników, promowanymi na pierwszych stronach, są rozmowa z Izabelą Marcinkiewicz, żoną byłego premiera, oraz apartament Donalda Tuska w Brukseli.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki

- Isabel mówiąca, że Kazik kopnął ją w d... lepiej się sprzeda niż „Charlie Hebdo”. Przecież misji tu brak, tylko $ - napisał Piotr Mieśnik, wydawca w Gazeta.pl, który przez 7 lat pracował w redakcji „Faktu”. - Strach się źle sprzedaje? - dopytywał Adam Ozga, reporter TOK FM. - Sprzedaje, jeśli blisko. Ten jest jeszcze daleko. Poza tym target w TV mógł zobaczyć. A Isabel ma „efekt WOW” - tłumaczył Mieśnik i dodał, że „temat ekskluzywny” w tabloidzie zazwyczaj lepiej się sprzedaje niż newsówka.

Na pytanie Adama Ozgi, jak wyjaśnić temat na okładkach polskich tabloidów dzień po ataku terrorystycznym w Paryżu, redaktor naczelny Grupy Super Expressu Sławomir Jastrzębowski odpowiedział krótko: „Moim doświadczeniem mądrością i intuicją”. - Gdybym robił gazetę pod dyktando ignorantów, to byłbym na kuroniówce - tłumaczył dziennikarzowi Szymonowi Jadczakowi.


Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Faktu” w październiku br. wyniosła 323 216 egz., natomiast „Super Express” sprzedawał się w ilości 159 516 egz. (zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich).

Dołącz do dyskusji: Po masakrze w Paryżu „Fakt” i „Super Express” z okładkami o życiu prywatnym Tuska i Marcinkiewicza

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jadek
satyryczny profil Faktoid:)))??? taki sam "satyryczny" jak te lewackie pierdy w paryżu... a to nie czasem agorowi ludzie pod ochroną specjalisty od palenia w tv próbują dogryźć konkurencji, która wycina ich z rynku?
odpowiedź
User
nie przesadzajmy - wolnosc slowa to wolnosc slowa
czy wszystkie media maja dac na pierwsza strone zamach terrororystow w Paryzu? nie maja teraz wyboru? a czy francuska prasa pisze o tysiacach zabitych w Donbasie? dziesiatkach zabitych w Syrii w kazdym dniu? - mordercow trzeba zlapac i osadzic, ale czy polskie tabloidy musza rzeczywiscie o tym pisac na pierwszej stronie? Paryz nie rozni sie od Doniecka czy Damaszku.
odpowiedź
User
hehe
Wbijcie sobie do głowy, że wszelkie badania pokazują, że Polaków nie obchodzą wydarzenia na świecie. Zobaczcie ile artykułów o gwiazdach hollywoodzkch jest w np. niemieckiej Gali, a ile w polskiej... Fakt świadomie ograniczył newsy celebryckie ze świata do wąskiego paska, bo wszystkie badania wychodziły, że tylko polskie gwiazdy wzbudzają emocje... Dlaczego? Bo Madonna i tak ma miliony, a miliony Kożuchowskiej bardziej wkurzają, bo Kożuchowską to tak naprawdę ja mogłabym być hehe takie nie widomo co z osiedla w Toruniu hehe Serio,tak Polacy myślą!!! Widać na politykę i tragedie też to się rozszerza...
odpowiedź