Po zmianach w aplikacji Snapchat traci w oczach użytkowników, spadek satysfakcji o 70 procent
Po wprowadzeniu zmian w obsłudze Snapchata w styczniu 2018 roku większość użytkowników w wieku od 18 do 34 lat nie jest zadowolona z aplikacji - wynika z badania YouGov BrandIndex. W okresie od lutego do kwietnia zadowolenie z używania Snapchata spadło o ponad 70 procent.
Największe zmiany w Snapchacie od momentu powstania tej aplikacji w 2011 r. zostały wprowadzone na początku br. Polegały przede wszystkim na przebudowie interfejsu platformy, w którym m.in. oddzielono treści o charakterze prywatnym od materiałów zamieszczanych przez wydawców i marki.
W odbiorze większości użytkowników zmiany dokonane w Snapchacie, które w założeniach miały uporządkować aplikację przyniosły w efekcie problemy w ergonomii jej obsługi, co wywołało falę krytyki. Klimatu wokół platformy nie poprawił z pewnością fakt, że pomimo petycji podpisanej przez ponad 1,2 mln internautów Snap, właściciel Snapchata nie zgodził się na cofnięcie kontrowersyjnych zmian w aplikacji.
Część użytkowników postanowiła po zmianach zrezygnować ze Snapchata, a najgłośniejsza stała się zapowiedź zlikwidowania konta w aplikacji przez celebrytkę Kylie Jenner, która pociągnęła za sobą spadek akcji Snapa na giełdzie o 6 proc.
Z danych opublikowanych przez YouGov BrandIndex wynika, że Snapchat poważnie traci w oczach użytkowników od kilku miesięcy, i to głównie w najważniejszej dla aplikacji grupie wiekowej obejmującej osoby w wieku od 18 do 34 lat.
Okazuje się, że w lutym br. w skali ocen aplikacji od 0 do 100 Snapchat uzyskał z lekkimi wahaniami ok. 30 pkt. jeśli chodzi o ogólne wrażenia z aplikacji. Tymczasem w kwietniu br. było to już tylko 8 pkt., co oznacza spadek o 73 proc. Później odbiór aplikacji uległ lekkiej poprawie sięgając ponad 11 pkt. w maju.
Znaczący spadek punktacji Snapchat zanotował także w badaniu satysfakcji użytkowników. W lutym br. średnia punktacja w skali 0 – 100 wynosiła 27 pkt., podczas gdy w kwietniu było to 12 pkt.
W badanym okresie o 10 proc. spadła też częstotliwość wzmianek na temat Snapchata w mediach społecznościowych – z 35 do 25 proc. W I kwartale 2018 r. Snap zanotował wzrost przychodów o 54 proc., jednocześnie strata netto zmalała do kwoty ponad 385,7 mln dol. Liczba codziennych użytkowników aplikacji przekracza obecnie 191 mln.
Dołącz do dyskusji: Po zmianach w aplikacji Snapchat traci w oczach użytkowników, spadek satysfakcji o 70 procent
Wszyscy w zasadzie juz przeszli na InstaStories. I choc to bezczelna kopia, co srednio mi sie podoba, to tam chociaz sluchaja uzytkownikow.