SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Podsumowanie telewizyjnej kampanii wyborczej

Telewizja Polska podsumowała programy wyborcze, które emitowała na swoich antenatch.

Już od 5 września pojawiły sie na antenach TVP własne programy publicystyczne związane z kampanią do Parlamentu RP, w których przedstawiciele partii mieli możliwość zaprezentowania  swoich poglądów i opinii w sprawach kluczowych dla naszego kraju.

Spośród wszystkich programów publicystycznych największą widownię miał program pt. "Wybory Polaków" prowadzony przez Dorotę Gawryluk i Kamila Durczoka w Programie 1 z udziałem  przedstawicieli komitetów wyborczych i publiczności. Średnio każdą  z siedmiu debat obejrzało 1 mln 821 tysięcy widzów. Finałową debatę (23 września w Warszawie), której tematem była naprawa państwa  obejrzało prawie 3, 5 mln widzów. Duże zainteresowanie wzbudziły także "Wybory Polaków" z Szydłowca, kiedy to dyskutowano o sposobach zmniejszenia bezrobocia. Tę debatę obejrzało 1 mln 983 tysiące osób.

Spośród programów podejmujących tematykę związaną z wyborami parlamentarnymi w stacjach komercyjnych  oglądalność zbliżoną do "Wyborów Polaków" miał program Polsatu "Co z tą Polską?" osiągając średnio 1 mln 815 tysięcy widzów.

Felietony analizujące propozycje komitetów wyborczych i działania polityków biorących udział w kampanii prezentowaliśmy także w Programie 1 w programie "Pod lupą" (od poniedziałku do czwartku ok. 17.20). Średnia oglądalność programu to 1 mln 610 tys. osób.

Jarosław Kulczycki i Marta Kielczyk - prowadzący program "W imieniu obywatela" weryfikowali programy komitetów wyborczych poszczególnych ugrupowań. Program był emitowany w TVP2 w niedziele i poniedziałki od 11 września ok. 22.40 i przyciągnął uwagę 1 mln 81 tysiąca telewidzów.

Tematykę wyborczą podejmowała także Monika Olejnik w swoim programie "Prosto w oczy", który emitowany codziennie od 12 września osiągnął średnią oglądalność na poziomie tuż ponad 1 milion widzów.

W Regionalnej "Trójce" dużym zainteresowaniem widzów cieszył się program "Młodzież kontra…". Spośród wszystkich 12 programów w tym cyklu największą widownię (1 mln 207 tysięcy widzów) osiągnął program z udziałem Leszka Bubla z Polskiej Partii Narodowej emitowany 21 września.

"Wieczór Wyborczy" w TVP1, prowadzony przez Kamila Durczoka i Dorotę Gawryluk, wyróżniający się w porównaniu z "Wyborami 2005" TVN m.in. sposobem wizualizacji przybliżonych wyników wyborczych oraz zgraniem animacji komputerowych z osobą prezentera Michała Adamczyka zgromadził w pierwszej, głównej części (19.54 - 22.53) 3 389 tys. widzów. Druga część (23.23 - 00.56) zainteresowała 944 tys. osób. Dla porównania "Wybory 2005" w TVN obejrzało średnio 1 mln 161 tys. widzów - podała za TNS OBOP - Marta Wróbel, Wydział Rzecznika TVP S.A.

Dołącz do dyskusji: Podsumowanie telewizyjnej kampanii wyborczej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl