SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Politycy od startu kampanii aktywni w X/Twitterze. Kołodziejczak i Tusk najmocniej rosną, a Bosak publikuje najwięcej wpisów

Od ogłoszenia daty wyborów, czyli oficjalnego startu kampanii wyborczej do parlamentu, najwięcej wpisów w X/Twitterze opublikowali lider Konfederacji Krzysztof Bosak i szef Agrounii Michał Kołodziejczak. Konto tego drugiego najszybciej rośnie pod względem liczby nowych obserwatorów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, przeprowadzonej na podstawie danych z platformy Social Blade. - Kołodziejczak mocno zyskał na Twitterze. 7,7 tys. nowych fanów na portalu Twitter/X, pokazuje wysokie zaciekawienie tym kandydatem. Jest to zapewne skutek wsparcia środowisk Koalicji Obywatelskiej - wskazuje w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl Agata Krypczyk, specjalistka ds. marketingu politycznego z Panda Media.

Prezydent Andrzej Duda ogłosił datę wyborów we wtorek 8 sierpnia. Polacy wybiorą nowy skład Sejmu i Senatu 15 października. 

Portal Wirtualnemedia.pl na podstawie analizy danych z platformy Social Blade sprawdził, jak czołowi politycy liczących się w wyścigu wyborczym ugrupowań radzą sobie w serwisie X/Twitter. 

Sprawdziliśmy, jak od startu rosły konta premiera Mateusza Morawieckiego, szefa PO Donald Tuska, liderów Konfederacji Sławomira Mentzena i Krzysztofa Bosaka, Szymona Hołowni (Polska 20250), Władysława Kosiniaka-Kamysza kierującego PSL, tworzących koalicyjną Lewicę Włodzimierza Czarzastego, Roberta Biedronia i Adriana Zandberga, a także koalicjantów dwóch największych partii: Zbigniewa Ziobry (Suwerenna Polska) i Michała Kołodziejczaka (Agrounia).

Prześledziliśmy też, ile wpisów na X publikowali wymienieni politycy od startu kampanii do 22 sierpnia (godziny poranne).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/platforma-obywatelska-spot-sztuczna-inteligencja-glos-mateusz-morawiecki##

Krzysztof Bosak najwięcej postuje na X/Twitterze

Najaktywniejszy pod względem liczy opublikowanych wpisów był Krzysztof Bosak z Konfederacji. Polityk od startu kampanii postował na X/Twitterze  177 razy - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Najbardziej pracowitym pod tym względem dniem były dla niego 20 sierpnia (27 wpisów) i 21 sierpnia (25 wpisów).

Powyżej 100 tweetów opublikował także Michał Kołodziejczak, a dokładnie 118. Najaktywniej w serwisie dział 19 sierpnia, kiedy wypuścił 20 wpisów - pokazują dane Social Blade, przeanalizowane przez Wirtualnemedia.pl.

Wysoką aktywnością w X/Twitterze pod względem publikacji wykazywali się także politycy Lewicy Robert Biedroń (74 wpisy) i Adrian Zandberg (58 wpisów). Najskromniej wypadają zaś Włodzimierz Czarzasty z zaledwie 4 wpisami, Donald Tuska z ośmioma oraz Zbigniew Ziobro z dziesięcioma.

- Dużą aktywność w mediach społecznościowych, nie tylko na Twitterze/X, widzimy wśród polityków i kandydatów Konfederacji. Bosak i Mentzen zdecydowanie "zalewają" treściami swoje media społecznościowe. Według danych to Bosak napisał blisko taką samą ilość wpisów, ile inni kluczowi liderzy razem. To ciekawe zjawisko. Tak samo, jak podwyższona aktywność we wszystkich kanałach w mediach społecznościowych - od TikToka po Instagram. Widać, że maksymalnie zintensyfikowali swoje działania. Pokazuje to bardzo mocną świadomość potrzeby komunikacji do młodego elektoratu, co pokazuje po zasięgach - komentuje dla Wirtualnemdia.pl Agata Krypczyk, ekspertka ds. marketingu politycznego z Panda Media. - Donald Tusk najwyraźniej odpuścił Twittera/X na rzecz TikToka, na którym treści pojawiają się bardzo regularnie i są bardzo szybkim komentarzem tematów w trendzie - wskazuje specjalistka. 

Najwięcej nowych followersów zdobyli w dwa pierwsze tygodnie kampanii Michał Kołodziejczak (7741), Donald Tusk (2866) oraz Sławomir Mentzen (2377). Powyżej tysiąca nowych kont zaczęło jeszcze obserwować premiera Mateusza Morawieckiego (dokładnie 1532). Najmniejsze przypływy nowych obserwujących notują konta Roberta Biedronia (18) i Włodzimierza Czarzastego (281).

- Kołodziejczak mocno zyskał na Twitterze. 7,7 tys. nowych fanów na portalu Twitter/X, pokazuje wysokie zaciekawienie tym kandydatem. Jest to zapewne skutek wsparcia środowisk Koalicji Obywatelskiej. Lider Agrounii bardzo dobrze wykorzystuje ten wzrost, utrzymując kontakt z obserwatorami i śmiało komentując rzeczywistość polityczną. Jednak nie we wszystkich kanałach obserwowany był wzrost Agrounii - wskazuje Agata Krypczyk, specjalistka ds. marketingu politycznego z Panda Media.

- Po 72 godzinach od ogłoszenia startu Agrounii z Koalicją Obywatelską na jednych listach wyborczych odnotowano u nich największy spadek fanów netto ze wszystkich startujących partii. To był również ich pierwszy poważny ujemny ruch fanów w pierwszych 24 miesiącach funkcjonowania. Między 13. a 20. sierpnia odpływ fanów wyniósł minus 2,2 tys. Patrząc na analogiczny czas na Facebooku w przypadku Polski2050 - mamy tylko 11 nowych fanów. W tej kategorii króluje Suwerenna Polska, która jako partia na Facebooku odnotowała wzrost o 3,8 tys. Co ciekawe profil ich lidera na portalu Twitter/X nie zwiększył znacząco ilości nowych followersów. To blisko trzy razy więcej fanów, niż druga we wzroście Platforma Obywatelska - analizuje dla Wirtualnemedia.pl Agata Krypczyk. 

Konto Krzysztofa Boska zyskało od startu kampanii 674 nowych obserwujących, Władysława Kosiniaka-Kamysza 444, Szymona Hołowni 375, Zbigniewa Ziobry 371, a Adriana Zandberga 309.

Tusk z największym kontem w X/Twitterze

22 sierpnia największe konto pod względem obserwujących miał lider PO Donald Tusk, którego śledzi 1 647 890 użytkowników. To o ponad 985 tys. więcej niż wicelider tego zestawienia premier Mateusz Morawiecki. Kolejne miejsca należą do Roberta Biedronia (416 288), który jako jedyny w stawce w wybrane dni notuje ujemne saldo nowych obserwatorów (więcej mu ubywa niż przybywa).  

Konto Sławomira Mentzena z Konfederacji liczy 363 787 obserwatorów, niewiele więcej niż drugiego lidera tego ugrupowania Krzysztofa Bosaka (346 566 obserwatorów). Profil Szymona Hołowni ma 275 578 followersów, Zbigniewa Ziobry 234 663, a Władysława Kosiniaka-Kamysza 202 106. Adriana Zandberga, lidera Razem, będącej częścią Lewicy, śledzi w X 147 104 kont, Włodzimierza Czarzastego 116 098. Najmniejszy profil ma lider Agrounii startującej z list KO Michał Kołodziejczak. Jego profil ma zgromadzonych 39 369 obserwatorów. 

- Warto byłoby wykonać również analizę samych treści. U Premiera Mateusza Morawieckiego mamy do czynienia z przewagą postów nastawionych na krytykę lidera największej partii opozycyjnej - Donalda Tuska. Nie brakuje tam także działań stricte nastawionych na promocję programów np. 800+ oraz spotkań/pikników z wyborcami. U Zbigniewa Ziobro nie widać w publikowanych treściach kwestii wyborczych. Widać standardowy dla jego profilu atak na opozycyjnych działaczy. Jednak nie można znaleźć tam kwestii programowych, ani działań Ministra, które, jako treści w mediach społecznościowych w czasie czynnej kampanii są zdecydowanie ważne - analizuje dla Wirtualnemdia.pl Agata Krypczyk z Panda Media.

Analizy pięciu największych profili liderów na X/Twitterze  pod względem liczby obserwujących (źródło: Social Blade)

Donald Tusk 

 

Mateusz Morawiecki

Robert Biedroń

Sławomir Mentzen 


Krzysztof Bosak 

Dołącz do dyskusji: Politycy od startu kampanii aktywni w X/Twitterze. Kołodziejczak i Tusk najmocniej rosną, a Bosak publikuje najwięcej wpisów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ae
Bosak to narodowy k u t a s
0 0
odpowiedź
User
lol
Bosak to narodowy k u t a s
Nie chciałbyś , aby tak samo pisano o tobie ?
10 5
odpowiedź
User
sky
Czy nikt im nigdy nie powiedział że żeby coś napisać to trzeba mieć o czym ... A nie tylko klepać w ta klawiaturę
9 4
odpowiedź