Polo TV liderem wśród kanałów muzycznych w 2013 roku. Viva Polska o 41 proc. w dół
W 2013 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV. Największy wzrost odnotowała Eska TV, natomiast na przeciwnym biegunie znalazła się Viva Polska, która osiągnęła najsłabszy udział w ostatnich latach.
Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział liderującego kanału Polo TV w 2013 roku* wyniósł 0,73 proc. W porównaniu do 2012 roku wzrósł on aż o 73,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała Eska TV, której średni roczny udział w rynku telewizyjnym zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bo o 79,41 proc. i ostatecznie wyniósł 0,61 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie jednak zmalał o 16,13 proc. do poziomu 0,26 proc.
Natomiast z miejsca drugiego na czwarte spadła Viva Polska, której średni wynik wyniósł 0,24 proc., po spadku o 41,46 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. W dodatku stacja ta zanotowała najniższy roczny udział w rynku w ostatnich kilku latach.
Na siódmej pozycji znalazła się nadająca od października 2012 roku, a monitorowana od marca ub.r. stacja Stars.tv. Jej udział w badanym roku wyniósł 0,04 proc.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera w 2013 roku zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 14,29 proc. wyniósł 0,12 proc.
Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia 2012 roku, zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu ub.r Trzeba też dodać, że zasięg techniczny AXN Spin jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska.
Lp. | Stacja | Wszyscy 4+ | |||
01.01 - 30.12. 2012 | 01.01 - 30.12. 2013 | ||||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | ||
1 | Polo TV | 25 597 | 0,42% | 44 638 | 0,73% |
2 | Eska TV | 20 667 | 0,34% | 37 452 | 0,61% |
3 | 4fun.tv | 18 421 | 0,31% | 16 241 | 0,26% |
4 | VIVA Polska | 24 514 | 0,41% | 14 721 | 0,24% |
5 | ITV | 5 356 | 0,09% | 8 750 | 0,14% |
6 | TV.DISCO | 3 991 | 0,07% | 4 866 | 0,08% |
7 | Stars.tv | - | - | 2 317 | 0,04% |
8 | Rebel.tv | 1 219 | 0,02% | 1 700 | 0,03% |
9 | Kino Polska Muzyka | 1 301 | 0,02% | 1 145 | 0,02% |
Wirtualnemedia.pl | |||||
1 | MTV Polska | 8 230 | 0,14% | 7 060 | 0,12% |
2 | AXN Spin | - | - | 694 | 0,01% |
W grupie widzów w wieku 16-49 lat liderem w 2013 roku była stacja Polo TV, która w 2012 roku zajmowała miejsce drugie. Jej udział wzrósł tutaj o 66,67 proc. do poziomu 1,05 proc. Z miejsca trzeciego na drugie awansowała Eska TV (1,02 proc. udziału, do góry o 75,86 proc. - największy wzrost w zestawieniu). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (0,46 proc., - 19,30 proc.), który rok wcześniej był jednak czwarty.
Z kolei najwięcej straciła stacja Viva Polska, która spadła z pozycji lidera na miejsce czwarte - było to 43,84 proc. do 0,41 proc. udziału.
Lp. | Stacja | Wszyscy 16-49 | |||
01.01 - 30.12. 2012 | 01.01 - 30.12. 2013 | ||||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | ||
1 | Polo TV | 15 922 | 0,63% | 25 983 | 1,05% |
2 | Eska TV | 14 728 | 0,58% | 25 434 | 1,02% |
3 | 4fun.tv | 14 447 | 0,57% | 11 526 | 0,46% |
4 | VIVA Polska | 18 298 | 0,73% | 10 176 | 0,41% |
5 | ITV | 3 692 | 0,15% | 5 728 | 0,23% |
6 | TV.DISCO | 3 247 | 0,13% | 3 395 | 0,14% |
7 | Stars.tv | - | - | 1 801 | 0,07% |
8 | Rebel.tv | 896 | 0,04% | 1 333 | 0,05% |
9 | Kino Polska Muzyka | 688 | 0,03% | 862 | 0,03% |
Wirtualnemedia.pl | |||||
1 | MTV Polska | 6 088 | 0,24% | 5 371 | 0,22% |
2 | AXN Spin | - | - | 440 | 0,02% |
*Dane przedstawione w zestawieniach obejmują okresy: od 1 stycznia do 30 grudnia 2013 roku oraz od 1 stycznia do 30 grudnia 2012 roku. Przedstawione w rankingach pomiary pokazują średnie wyniki oglądalności badanych stacji telewizyjnych w tych okresach.
Dołącz do dyskusji: Polo TV liderem wśród kanałów muzycznych w 2013 roku. Viva Polska o 41 proc. w dół