Polsat: Liga Mistrzów przegrywa z konkurencją
Mecze Ligi Mistrzów, nadawane w Polsacie w środowe wieczory o 20.30, ogląda mniej widzów niż produkcje pokazywane w tym czasie przez głównych konkurentów stacji.
W okresie od 16 lutego do 31 marca br. kanał pokazał w sumie pięć meczów – cztery spotkania 1/8 finału i jedno ćwierćfinałowe. Oglądało je średnio 1,88 mln widzów, dając Polsatowi 13,07 proc. udziału w 4+ i 14,76 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych AGB NMR dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W czasie nadawania spotkań liderem rynku jest TVN, nadający w tym czasie „Na Wspólnej”, „W-11 Wydział Śledczy”, „You Can Dance” i filmy fabularne, co daje mu 22,32 proc. udziału w 4+. Na drugim miejscu znajduje się TVP 1 („Bananowy doktor”, „Misja specjalna”; „Grupa Rafała Kmity...”, filmy i relacje z igrzysk olimpijskich; 17,93 proc.), a na trzecim - TVP 2 („Barwy szczęścia”, filmy fabularne, „Punkt widzenia”, igrzyska olimpijskie; 15,65 proc.).
Jeszcze słabsze udziały, wynoszące odpowiednio 8,61 proc. i 8,97 proc., mają emitowane o 23.00 bloki ze skrótami wszystkich meczów danej kolejki. Gromadzą one średnio 490 tys. widzów.
Wpływy reklamowe z pięciu wspomnianych spotkań Ligi Mistrzów w sezonie wiosennym wyniosły 12 mln zł.
Mecze oglądają głównie mężczyźni, osoby w wieku od 16 do 19 lat oraz powyżej 35. roku życia, mieszkańcy wsi i widzowie z wykształceniem podstawowym i średnim.
Oglądalność meczów Ligi Mistrzów
Liga Mistrzów | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Mecz | Data | AMR | SHR % | SHR % |
FC PORTO - ARSENAL LONDYN | 17-02-2010 | 1 553 238 | 10,27% | 12,33% |
CHELSEA LONDON - INTER MEDIOLAN | 24-02-2010 | 1 763 893 | 12,63% | 13,90% |
MANCHESTER UNITED - AC MILAN | 10-03-2010 | 2 018 400 | 14,33% | 15,87% |
FC BARCELONA - VFB STUTTGART | 17-03-2010 | 1 911 865 | 13,43% | 14,77% |
ARSENAL LONDYN - FC BARCELONA | 31-03-2010 | 2 147 815 | 14,85% | 17,10% |
średnia | 1 878 833 | 13,07% | 14,76% |
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji spotkań
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN | 3 107 033 | 22,32% | 22,66% |
TVP 1 | 2 496 176 | 17,93% | 15,95% |
TVP 2 | 2 177 869 | 15,65% | 15,16% |
Polsat – Liga Mistrzów | 1 878 833 | 13,07% | 14,76% |
Profil widowni meczów
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 66,29% | 138 |
Kobiety | 33,71% | 65 | |
Wiek | 4-9 | 1,05% | 18 |
10-15 | 5,52% | 79 | |
16 - 19 | 6,47% | 112 | |
20 - 24 | 6,02% | 74 | |
25 - 29 | 5,25% | 59 | |
30 - 34 | 7,78% | 95 | |
35 - 39 | 8,02% | 113 | |
40 - 44 | 9,14% | 142 | |
45 - 49 | 10,31% | 145 | |
50 - 54 | 11,00% | 133 | |
55 - 59 | 8,87% | 117 | |
60+ | 20,56% | 105 | |
Wlk. miasta | Wieś | 47,70% | 122 |
< 50 tys. | 22,73% | 94 | |
50-100 tys. | 7,50% | 88 | |
100-200 tys. | 5,06% | 63 | |
> 200 tys. | 17,00% | 83 | |
Zawód | Top management | 5,51% | 71 |
Pracownicy średniego szczebla | 16,70% | 115 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 27,82% | 138 | |
Emeryci | 25,25% | 101 | |
Inni | 24,72% | 76 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 53,25% | 116 |
Średnie | 30,56% | 103 | |
Wyższe | 9,61% | 84 | |
Inne | 6,57% | 51 |
Dołącz do dyskusji: Polsat: Liga Mistrzów przegrywa z konkurencją