SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat: Liga Mistrzów przegrywa z konkurencją

Mecze Ligi Mistrzów, nadawane w Polsacie w środowe wieczory o 20.30, ogląda mniej widzów niż produkcje pokazywane w tym czasie przez głównych konkurentów stacji.

W okresie od 16 lutego do 31 marca br. kanał pokazał w sumie pięć meczów – cztery spotkania 1/8 finału i jedno ćwierćfinałowe. Oglądało je średnio 1,88 mln widzów, dając Polsatowi 13,07 proc. udziału w 4+ i 14,76 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych AGB NMR dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W czasie nadawania spotkań liderem rynku jest TVN, nadający w tym czasie „Na Wspólnej”, „W-11 Wydział Śledczy”, „You Can Dance” i filmy fabularne, co daje mu 22,32 proc. udziału w 4+. Na drugim miejscu znajduje się TVP 1 („Bananowy doktor”, „Misja specjalna”; „Grupa Rafała Kmity...”, filmy i relacje z igrzysk olimpijskich; 17,93 proc.), a na trzecim - TVP 2 („Barwy szczęścia”, filmy fabularne, „Punkt widzenia”, igrzyska olimpijskie; 15,65 proc.).

Jeszcze słabsze udziały, wynoszące odpowiednio 8,61 proc. i 8,97 proc., mają emitowane o 23.00 bloki ze skrótami wszystkich meczów danej kolejki. Gromadzą one średnio 490 tys. widzów.

Wpływy reklamowe z pięciu wspomnianych spotkań Ligi Mistrzów w sezonie wiosennym wyniosły 12 mln zł.

Mecze oglądają głównie mężczyźni, osoby w wieku od 16 do 19 lat oraz powyżej 35. roku życia, mieszkańcy wsi i widzowie z wykształceniem podstawowym i średnim.

Oglądalność meczów Ligi Mistrzów 

Liga Mistrzów Wszyscy 4+16-49
MeczDataAMRSHR %SHR %
FC PORTO - ARSENAL LONDYN17-02-20101 553 23810,27%12,33%
CHELSEA LONDON - INTER MEDIOLAN24-02-20101 763 89312,63%13,90%
MANCHESTER UNITED - AC MILAN10-03-20102 018 40014,33%15,87%
FC BARCELONA - VFB STUTTGART17-03-20101 911 86513,43%14,77%
ARSENAL LONDYN - FC BARCELONA31-03-20102 147 81514,85%17,10%
średnia 1 878 83313,07%14,76%


Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji spotkań  

 Wszyscy 4+16-49
StacjaAMRSHR %SHR %
TVN3 107 03322,32%22,66%
TVP 12 496 17617,93%15,95%
TVP 22 177 86915,65%15,16%
Polsat – Liga Mistrzów1 878 83313,07%14,76%


Profil widowni meczów 

 ADH %AFF
PłećMężczyźni66,29%138
 Kobiety33,71%65
Wiek 4-91,05%18
  10-155,52%79
 16 - 196,47%112
 20 - 246,02%74
 25 - 295,25%59
 30 - 347,78%95
 35 - 398,02%113
 40 - 449,14%142
 45 - 4910,31%145
 50 - 5411,00%133
 55 - 598,87%117
 60+20,56%105
Wlk. miastaWieś47,70%122
 < 50 tys.22,73%94
 50-100 tys.7,50%88
 100-200 tys.5,06%63
 > 200 tys.17,00%83
ZawódTop management5,51%71
 Pracownicy średniego szczebla16,70%115
 Pracownicy fizyczni i rolnicy27,82%138
 Emeryci25,25%101
 Inni24,72%76
WykształceniePodstawowe53,25%116
 Średnie30,56%103
 Wyższe9,61%84
 Inne6,57%51


 

Dołącz do dyskusji: Polsat: Liga Mistrzów przegrywa z konkurencją

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wpr
takie wydarzenia pokazuje sie w kanałach tematycznych, nie mowiac już o braku możliwosci przerywania meczu reklamami
odpowiedź
User
bbb
no i duza (coraz wieksza) grupa widzow oglada to w internecie
odpowiedź
User
Maurycy
Ot, baby gonią chłopów przed świętami do roboty. I dlatego taki spadek oglądalności. Ale i tak nieźle...mamy prawie 2 miliony mężczyzn którzy się nie dają. I tak trzymać
odpowiedź