Polska Organizacja Reklamodawców chce spotkać się z Polsat Media ws Telewizji Republika
Zarząd Polskiej Organizacji Reklamodawców wystosował zaproszenie do Stanisława Janowskiego, prezesa Telewizji Polsat ws spotkania dotyczącego reklam w Telewizji Republika – dowiedział się nieoficjalnie serwis Wirtualnemedia.pl. - Zaniepokojeni jesteśmy bezpieczeństwem wizerunkowym i otoczeniem reklamowym w tej stacji – napisano w liście, do którego dotarła nasza redakcja.
Zarząd POR: prezeska Anna Dzierzędzka , wiceprezeska Aleksandra Gawlas oraz członkowie: Barbara Pijanowska-Kuraś, Katarzyna Skrzeczyńska i Dariusz Maciołek wystosował zaproszenie do Stanisława Janowskiego, prezesa Telewizji Polsat. Chcą rozmawiać o sytuacji związanej z emisją reklam na antenie Tv Republika.
Przypomnijmy – od początku stycznia br. reklamodawcy zaczęli wstrzymywać i rezygnować z emisji swoich reklam w TV Republika po skandalicznych słowach Jana Pietrzaka i Marka Króla na temat uchodźców. Pierwszy mówił o barakach dla nich, drugi sugerował, że należy ich czipować jak psy.
Jako pierwsze z emisji reklam zrezygnowały takie firmy, jak mBank, IKEA, Provident, Pyszne.pl, Carrefour, Kaufland, USP Zdrowie i kolejne. Wedel zamiast spotów zaczął z kolei emitować planszę zawierającą definicję „mowę nienawiści”.
W odpowiedzi na to zareagowało biuro reklamy Polsat Media, które jest brokerem czasu reklamowego w Republice. Zagroziło karami, które sięgają nawet 100 proc. budżetu zaplanowanej kampanii.
Zaniepokojenie otoczeniem reklamowym w Republice
„ Marketerzy z niepokojem obserwują ostatnie wydarzenia, związane z emisją reklam w TV Republika. Zaniepokojeni jesteśmy bezpieczeństwem wizerunkowym i otoczeniem reklamowym w tej stacji” – pisze w zaproszeniu do Stanisława Janowskiego zarząd POR.
Jako organizacja reprezentująca reklamodawców, POR zwraca się do władz stacji i Biura Reklamy Grupy Polsat z prośbą o pomoc w rozwiązaniu zaistniałej sytuacji w jakiej znalazło się wielu właścicieli marek – członków POR.
„Chcielibyśmy wspólnie z Państwem wypracować rozwiązanie, które pozwoli naszym markom na wycofanie się z reklamowania w stacji, która propaguje treści niezgodne z ogólnie przyjętymi wartościami, a nawet narusza obowiązujące prawo” – zaproponowano w zaproszeniu.
„ Wierzymy, że kształtowanie partnerskich relacji na rynku reklamowym to priorytet obu stron. Dlatego zależy nam na budowaniu długofalowej współpracy w oparciu o wzajemne zrozumienie i zaufanie” – czytamy dalej.
POR chce także w najbliższym czasie przedstawić stanowisko reklamodawców dotyczące kluczowych zasad bezpieczeństwa wizerunkowego (brand safety) oraz wspólnie z Polsat Media wypracować przełożenie tych zasad na warunki zakupów reklamy w formie pakietowego doboru kanałów znajdujących się w ofercie tego biura reklamy, przy zachowaniu poszanowania zasad i wartości reprezentowanych przez nasze marki członkowskie. Wypracowane zasady mają zostać przedstawione wszystkim biurom reklamy działającym na naszym rynku.
Polsat: jesteśmy otwarci na budowanie jak najlepszych relacji
Zaproszenie do Stanisława Janowskiego wystosowano 10 stycznia br. Z naszych ustaleń wynika, że do tej pory Organizacja nie dostała żadnej odpowiedzi.
Zapytaliśmy prezesa Telewizji Polsat oraz jej rzecznika Tomasza Matwiejczuka, czy do tego spotkania dojdzie – a jeżeli nie, to dlaczego.
- My jak najbardziej cały czas jesteśmy w kontakcie z naszymi partnerami biznesowymi, w tym z reklamodawcami. Tak samo jak cały czas, od wielu lat, jesteśmy lat otwarci na budowanie jak najlepszych wzajemnych relacji - odpowiedział nam Tomasz Matwiejczuk dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, rzecznik prasowy Grupy Polsat Plus.
- POR jako organizacja reprezentująca marketerów, docelowo chce spotkać się ze wszystkimi stacjami, będącymi jednocześnie brokerami innych kanałów. Zależało nam, aby zacząć od Polsatu, bo tam pojawiły się ostatnio w jednym z kanałów zagrożenia dla reklamujących się tam marek – tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, Aleksandra Gawlas - Wilińska, wiceprezeska POR.
Dodaje, że POR w imieniu firm członkowskich wypracowuje rozwiązania, które zapobiegną takim sytuacjom w przyszłości. - Grupa robocza przeanalizowała polityki handlowe wszystkich brokerów, przygotowała wnioski i zarys nowych zapisów, które chcemy poddać pod konsultacje. Chcemy to właśnie przedyskutować z Polsatem, z TVN i TVP. Z TVN jesteśmy już w trakcie ustalania terminu spotkania, spotkaliśmy się z bardzo pozytywną reakcją władz stacji – zdradza nasza rozmówczyni.
Dołącz do dyskusji: Polska Organizacja Reklamodawców chce spotkać się z Polsat Media ws Telewizji Republika