Zmalały wpływy i zysk Polsat Media, po przejęciu Interii więcej pracowników
Biuro reklamy Polsat Media w ub.r. zanotowało spadek przychodów o 6,6 proc. do 198,35 mln zł i zysku netto ze 149,31 do 137,17 mln zł. Po wchłonięciu działu handlowego Grupy Interia w firmie wzrosło zatrudnienie.
Przychody spółki komandytowej Polsat Media Biuro Reklamy od agencji reklamowych i domów mediowych zmalały rok do roku z 246,84 do 209,95 mln zł, a od pozostałych kontrahentów (m.in. nadawców i reklamodawców) wzrosły z 12,91 do 42,71 mln zł.
Według danych Publicis Groupe w ub.r. wydatki reklamowe w telewizji zmalały w Polsce o 10,1 proc. do 3,94 mld zł. Tylko w drugim kwartale spadek wyniósł 21 proc., natomiast w czwartym kwartale rynek zyskał już 2,4 proc. rok do roku. Począwszy od czerwca wyraźnie dało się zaobserwować poprawę nastrojów na rynku, co przełożyło się na spowolnienie tempa spadków na rynku reklamy - dodano w sprawozdaniu Polsat Media złożonym w KRS.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Polsat Media sprzedaje ofertę reklamową stacji telewizyjnych i serwisów internetowych Telewizji Polsat, a także grupy zewnętrznych nadawców: m.in. Kino Polska TV, grupę 4fun Media, A+E Networks, BBC Worldwide i AMC Networks. Z początkiem br. przejęło od TVN Media obsługę dwóch stacji Telewizji Puls.
Na konie ub.r. zmalały należności od czołowych kontrahentów Polsat Media. Udział największego spadł z 20 do 18 proc., drugiego pod tym względem - z 19 do 14 proc., trzeciego - z 12 do 10 proc., a czwartego - z 12 do 9 proc.
Interia w ofercie Polsat Media
Przychody Polsat Media od innych spółek z holdingu Cyfrowy Polsat wyniosły w ub.r. 28,64 mln zł, wobec 28,16 mln zł rok wcześniej. Natomiast koszty operacyjne wobec tych podmiotów zmniejszyły się rok do roku z 1,15 mld zł do 892,2 mln zł.
Grupa Telewizja Polsat w ub.r. zanotowała spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,2 proc. do 1,12 mld zł.
W połowie ub.r. Telewizja Polsat sfinalizowała kupno Grup Interia od Bauer Media, wprowadzając do jej władz swoich menedżerów.
Z początkiem października Polsat Media przejęło sprzedaż oferty reklamowej Grupy Interii, przejmując pracowników jej działu handlowego. W listopadzie zwolniło 23 osoby, m.in. Roberta Biegaja i Radosława Barana, którzy w dziale handlowym Interii pełnili funkcje dyrektorskie.
Natomiast z początkiem kwietnia br. do zarządu Polsat Media została powołana Katarzyna Tomczuk, poprzednio partnerships director. Jednocześnie funkcję prokurenta objął w spółce Norbert Walkiewicz.
Więcej pracowników, mniej na tantiemy
Koszty operacyjne Polsat Media zmniejszyły się w ub.r. o 5,2 proc. do 61,79 mln zł. Wynika to przede wszystkim ze spadku wydatków na tantiemy z 16,83 do 7,55 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia i inne świadczenia pracownicze poszły w górę z 19,96 do 23,51 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 190 osób na etacie, o 18 więcej niż przed rokiem.
Wydatki na dystrybucję i marketing poszły w górę z 16,99 do 18,05 mln zł, a na amortyzację - z 2,53 do 2,62 mln zł.
Zysk dla wspólników
Zysk operacyjny Polsat Media zmalał w ub.r. ze 146,77 do 135,85 mln zł, natomiast zysk brutto i zysk stanowiący zwiększenie aktywów netto należnych wspólnikom - ze 149,31 do 137,17 mln zł.
Udziałowcami Polsat Media są Telewizja Polsat (ma 56 proc. kapitału), Cyfrowy Polsat (37,75 proc.), Muzo.FM (4,25 proc.) i spółka Polsat Media Biuro Reklamy z o.o. (2 proc.).
Wspólnicy na walnym zebraniu w pierwszej połowie kwietnia zdecydowali, że zeszłoroczny zysk Polsat Media zostanie im w całości wypłacony, z potrąceniem wcześniej przekazanych zaliczek.
Dołącz do dyskusji: Zmalały wpływy i zysk Polsat Media, po przejęciu Interii więcej pracowników