Polsat nowym liderem. TVN traci wraz z wygaszaniem jesiennej ramówki
W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansował Polsat. Stacja ta pierwsze miejsce zajęła również wśród widzów w grupie komercyjnej. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 1 do 7 grudnia 2014 roku zwiększył się o 1,04 pkt. proc. do 12,50 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.
Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 0,15 pkt. proc. i wyniósł 12,47 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN, który tydzień wcześniej był liderem. Jego wynik to 11,42 proc., po spadku o 1,21 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce zajęła TVP2 (9,38 proc.; w dół o 0,46 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TV4 (3,30 proc.; + 0,30 pkt. proc.), Polsat 2 (1,62 proc.; + 0,19 pkt. proc.), TTV (1,36 proc.; + 0,04 pkt. proc.) i TVP Regionalna (1,09 proc.; + 0,01 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ | 24.11 - 30.11.2014 r. | 01.12 - 07.12.2014 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 806 068 | 11,46% | 872 417 | 12,50% |
2 | TVP1 | 866 437 | 12,32% | 870 059 | 12,47% |
3 | TVN | 888 230 | 12,63% | 796 691 | 11,42% |
4 | TVP2 | 691 785 | 9,84% | 654 905 | 9,38% |
5 | TVN7 | 248 059 | 3,53% | 244 003 | 3,50% |
6 | TV4 | 211 329 | 3,00% | 230 284 | 3,30% |
7 | TVN24 | 194 739 | 2,77% | 204 222 | 2,93% |
8 | TV PULS | 228 280 | 3,25% | 190 490 | 2,73% |
9 | TVP INFO | 189 190 | 2,69% | 187 138 | 2,68% |
10 | Polsat2 | 100 903 | 1,43% | 113 206 | 1,62% |
11 | Puls 2 | 110 041 | 1,56% | 105 564 | 1,51% |
12 | TTV - Twoja Telewizja | 93 185 | 1,32% | 95 047 | 1,36% |
13 | TVP Seriale | 85 046 | 1,21% | 91 255 | 1,31% |
14 | TVP Regionalna | 75 774 | 1,08% | 76 039 | 1,09% |
15 | Polsat News | 66 637 | 0,95% | 69 460 | 1,00% |
16 | TV6 | 71 157 | 1,01% | 68 334 | 0,98% |
17 | TVP Rozrywka | 67 396 | 0,96% | 63 279 | 0,91% |
18 | TVP ABC | 56 175 | 0,80% | 53 160 | 0,76% |
19 | Stopklatka | 43 049 | 0,61% | 49 308 | 0,71% |
20 | TVN Style | 48 314 | 0,69% | 48 374 | 0,69% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera również awansował Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 1,13 pkt. proc. do 12,75 proc. udziału. Na drugą lokatę spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 2 pkt. proc. do 12,75 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła TVP1 - wzrost o 0,01 pkt. proc. do 8,52 proc. udziału. Z kolei na czwartym miejscu ulokowała się Dwójka (do góry o 0,05 pkt. proc. do 8,06 proc.).
Wszyscy 16-49 | 24.11 - 30.11.2014 r. | 01.12 - 07.12.2014 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 367 374 | 13,29% | 394 511 | 14,42% |
2 | TVN | 407 780 | 14,75% | 348 726 | 12,75% |
3 | TVP1 | 235 270 | 8,51% | 232 885 | 8,52% |
4 | TVP2 | 221 269 | 8,01% | 220 403 | 8,06% |
5 | TV4 | 99 257 | 3,59% | 100 086 | 3,66% |
6 | TV PULS | 114 697 | 4,15% | 93 088 | 3,40% |
7 | TVN7 | 87 993 | 3,18% | 89 787 | 3,28% |
8 | TVN24 | 57 952 | 2,10% | 64 519 | 2,36% |
9 | Puls 2 | 46 989 | 1,70% | 48 066 | 1,76% |
10 | Polsat2 | 40 787 | 1,48% | 45 936 | 1,68% |
11 | TTV - Twoja Telewizja | 43 608 | 1,58% | 44 599 | 1,63% |
12 | TVP Seriale | 37 225 | 1,35% | 39 976 | 1,46% |
13 | TV6 | 31 734 | 1,15% | 32 629 | 1,19% |
14 | TVN Style | 25 499 | 0,92% | 27 089 | 0,99% |
15 | TVP INFO | 29 367 | 1,06% | 25 558 | 0,93% |
16 | Eska TV | 26 534 | 0,96% | 24 495 | 0,90% |
17 | Polo TV | 23 842 | 0,86% | 24 201 | 0,88% |
18 | TVP Rozrywka | 21 010 | 0,76% | 24 199 | 0,88% |
19 | ATM Rozrywka | 21 515 | 0,78% | 23 312 | 0,85% |
20 | Comedy Central | 23 291 | 0,84% | 23 243 | 0,85% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem. TVN traci wraz z wygaszaniem jesiennej ramówki