2,5 tys. widzów nowego kanału Polsat Games. MŚ League Of Legends 2018 hitem
Polsat Games po pierwszych 11 dniach emisji ogląda średnio 2,5 tys. osób. Największą widownię dotychczas zgromadziła relacja z MŚ w League Of Legends 2018. - Aż 62 proc. widzów, którzy zainteresowali się ofertą stacji to widzowie w wieku poniżej 20 lat (z czego większość w przedziale 16-17 lat). Takiej stacji w portfolio Polsatu brakowało - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jakub Radgowski, video planner buyer w Havas Media Group.
Średnia widownia Polsatu Games w okresie od 15 do 25 października 2018 roku wyniosła 2,5 tys. osób. Przełożyło się to na 0,04 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,08 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 0,06 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Przynajmniej przez 1 minutę każdego dnia nową stację obejrzało średnio 179,6 tys. osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 99,8 tys., a w 16-59 - 132 tys.).
- Nowe kanały Polsatu zaliczyły obiecujący start, zwłaszcza w kontekście niełatwej telewizyjnie tematyki, którą prezentują. Na spore wyróżnienie zasługuje szczególnie Polsat Games skierowany do młodszego odbiorcy, który jak wiemy coraz mniej czasu spędza przed telewizorem na rzecz internetu. Profil widza tego kanału pokrywa przestrzeń dotychczasowo nieco zaniedbaną przez Polsat. Aż 62 proc. widzów, którzy zainteresowali się ofertą stacji to widzowie w wieku poniżej 20 lat (z czego większość w przedziale 16-17 lat). Takiej stacji w portfolio Polsatu brakowało - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jakub Radgowski, video planner buyer w Havas Media Group. - Start Polsat Games wygląda tym bardziej interesująco, gdy jego wyniki porównamy z kanałem E-sport TV, który nadawany jest w Polsce przecież od około 1,5 roku (od niecałych dwóch miesięcy jest monitorowany badaniem Nielsena). Niepewne jednak jest to, jak długo stacja będzie w stanie utrzymać przy sobie tego trudnego widza. Wyniki stacji w kolejnych miesiącach będę śledził z zainteresowaniem - dodaje.
Z analizy oglądalności dzień po dniu wynika, że najlepsze wyniki Polsat Games miał w sobotę, 20 października br., kiedy stację śledziło średnio 7,9 tys. osób, co przełożyło się na 0,12 proc. udziału.
W rankingu najchętniej oglądanych pozycji programowych pierwsze miejsce zajęła wielogodzinna transmisja z Mistrzostw Świata w League Of Legends 2018. 20 października br. relację tę śledziło średnio 16,9 tys. osób, co przełożyło się na 0,32 proc. udziału.
Wśród 20 topowych pozycji najwięcej czyli po 5 miejsc zajęły tytuły: „Akademia bohaterów” i „One piece”.
Polsat Games jest skierowany nie tylko do fanów gier komputerowych czy esportu, ale również do pasjonatów nowych technologii i animacji. Oprócz recenzji gier i sprzętu oraz talk-show z udziałem twórców gier, stacja emituje także programy rozrywkowe z gwiazdami internetu (m.in. „Gry komputerowe show” prowadzone przez Generatora Frajdy).
Na kanale nie brakuje anime (m.in. „Dragon Ball Super” czy „Assassination Classroom”) oraz programów skierowanych do młodszych widzów, które proponują naukę z wykorzystaniem gier. Flagowymi produkcjami Polsat Games są własne rozgrywki esportowe. W poniedziałki i wtorki stacja transmituje projekt o nazwie Ultraliga - ligowe zmagania w League of Legends z pulą nagród o łącznej wartości 100 tys. zł.
Telewizja Polsat otrzymała od KRRIT 10-letnią koncesję na nadawanie tego kanału na satelicie i w kablówkach.
Stacja od pierwszego dnia nadawania jest dostępna m.in. w Cyfrowym Polsacie. Nowy kanał jest projektem 360°, a więc programy są dostępne również w internecie - nie tylko na Ipli, ale także na YouTube i Twitchu.
Powierzchnia studia stacji wynosi 500 metrów kwadratowych. Nadawca zapowiada, że obiekt swoim wyposażeniem przewyższa większość studiów sportowych.
W minionym półroczu grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała 4,95 mld zł przychodów ze sprzedaży i 523,6 mln zł zysku netto. Firma miała sprzedanych 16,7 mln jednostkowych usług (2,6 proc. więcej niż rok wcześniej) i 5,72 mln abonentów (po spadku o 1,6 proc. w skali roku).
Dołącz do dyskusji: 2,5 tys. widzów nowego kanału Polsat Games. MŚ League Of Legends 2018 hitem