Polscy internauci dłużej na Netfliksie, HBO Max bez jednej trzeciej użytkowników (TOP10)
W grudniu większość czołowych platform streamingowych w Polsce zanotowała spadki liczby użytkowników, na HBO Max ubyło ich 1,6 mln, przez co platformę wyprzedził Player. Zdecydowanym liderem niezmiennie jest Netflix, na którym polscy internauci spędzili średnio ponad 7 godzin.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu ub.r. Netflix, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnął 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
Zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i przeciętnego czasu korzystania Netflix wyprzeda konkurentów o trzy-cztery długości. Obecny u nas od połowy ub.r. Disney+ zanotował w grudniu 4,31 mln odwiedzających, 2 godziny, 52 minuty i 26 sekund spędzonych średnio przez każdego i 14,53 proc. zasięgu.
Za nim są dwie platformy należące do koncernu Warner Bros. Discovery: polski Player miał 3,86 mln użytkowników, 2 godziny, 25 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 13 proc. zasięgu, a globalny HBO Max - 3,13 mln użytkowników, 3 godziny, 30 minut i 26 sekund średniego czasu korzystania oraz 10,56 proc. zasięgu.
Dalej w zestawieniu jest jeszcze jedna globalna platforma: Prime Video - należące do Amazona i oferowane z usługą Prime obecną u nas od ponad roku - przyciągnęło 2,88 mln internautów (9,7 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 36 minut i 12 sekund.
Player przyciąga na dłużej niż TVP VOD i Polsat Box Go
Więcej czasu internauci spędzili na platformach nadawców telewizyjnych. Canal+ online zanotował 2,81 mln użytkowników, 2 godziny, 6 minut i 22 sekundy średniego czasu korzystania oraz 9,48 proc. zasięgu, TVP VOD - 3,29 mln internautów, 2 godziny, 30 minut i 4 sekundy średniego czasu oraz 9,11 proc. zasięgu, a Polsat Box Go - 2,18 mln użytkowników, godzinę, 48 minut i 28 sekund przeciętnego czasu oraz 7,36 proc. zasięgu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
CDA Premium odwiedziło 2,33 mln internautów (7,85 proc. zasięgu), spędzając średnio po 50 minut i 11 sekund. Na koniec września ub.r. platforma miała sprzedanych 445,2 tys. subskrypcji, wobec 379 tys. rok wcześniej. Jako jedyna, z racji obecności swojego właściciela na warszawskiej giełdzie, regularnie podaje dane o sprzedaży subskrypcji na naszym rynku.
Natomiast WP.pl, którą w kategorii VoD i OTT reprezentuje przede wszystkim platform WP Pilot ze streamingiem stacji telewizyjnych, zanotowała 2,12 mln użytkowników, 7,16 proc. zasięgu oraz godzinę, 4 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Viaplay z 1,6 mln polskich użytkowników
Poza pierwszą dziesiątką kolejny raz znalazła się oferująca głównie transmisje sportowe platforma Viaplay, którą odwiedziło 1,62 mln internautów (5,45 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 39 minut i 27 sekund. Miesiąc do miesiąca osiągnęła wzrost o 119,9 tys. użytkowników oraz 19 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (odpowiednio o 8 i 100,9 proc.).
Właściciel Viaplay poinformował, że w trzecim kwartale ub.r. liczba subskrybentów platformy w Polsce przekroczyła milion, a we wszystkich krajach było ich łącznie 6,43 mln.
W porównaniu z listopadem Netflix stracił 109 tys. użytkowników (to 0,8 proc. w dół), natomiast przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o godzinę, 2 minuty i 51 sekund (17,1 proc.).
W obu statystykach zmalały wyniki Disney+ i Playera. Pierwszy zanotował spadek o 145,3 tys. internautów (3,3 proc.) i 13 minut średniego czasu korzystania (7 proc.), a drugi - o 259,7 tys. użytkowników (6,3 proc.) oraz 13 minut i 49 sekund przeciętnego czasu (8,7 proc.).
Playerowi mimo to pod względem liczby odwiedzających udało się wyprzedzić HBO Max, na którym liczba internautów skurczyła się o 1,6 mln (33,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył o godzinę, 42 minuty i 4 sekundy (94,2 proc.).
Spadki w obu wskaźnikach zanotował jeszcze Polsat Box Go - o 220,8 tys. internautów (9,2 proc.) oraz 6 minut i 31 sekund średniego czasu (5,9 proc.). Natomiast na WP Pilot przy spadku liczby odwiedzających o 241,5 tys. (10,2 proc.) średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 17 sekund (2 proc.), a TVP VOD zyskał 157,1 tys. użytkowników (5 proc.), a przeciętny czasu korzystania zmniejszył się o 19 minut i 37 sekund (11,6 proc.)
Inaczej zmieniły się wyniki Prime Video i Canal+ online. Pierwsza platforma zyskała 201,9 tys. użytkowników (7,5 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 32 minuty i 8 sekund (47 proc.). Na drugiej przy wzroście liczby odwiedzających o 192,1 tys. (7,3 proc.) średni czas korzystania skrócił się o 19 minut i 4 sekundy (13,1 proc.).
Jako jedyne w obu statystykach urosło CDA Premium - liczba użytkowników zwiększyła się o 101,6 tys. (4,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego - o 6 minut i 50 sekund (15,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci dłużej na Netfliksie, HBO Max bez jednej trzeciej użytkowników (TOP10)