Polskapresse: ogólnopolski dziennik w 2007r.
- Obecnie jesteśmy na etapie tworzenia redakcji. Chcemy pozyskać najlepszych dziennikarzy na rynku - powiedziała nam Dorota Stanek, prezes Polskapresse.
Polskapresse Polska, członek niemieckiej grupy Verlagsgruppe Passau i wydawca 9 dzienników regionalnych w Polsce, planuje wprowadzenie na rynek nowej codziennej gazety ogólnokrajowego.
- Gazeta pojawi się na rynku najpóźniej pod koniec 2007 roku - powiedziała wortalowi Wirtualnemedia.pl prezes Polskapresse Dorota Stanek.
Obecnie jesteśmy na etapie tworzenia redakcji. Chcemy pozyskać najlepszych dziennikarzy na rynku. Mamy dla nich atrakcyjną ofertę pracy. Kompletowanie zespołu powierzyliśmy Pawłowi Fąfarze, redaktorowi naczelnemu nowego projektu, który przeszedł do nas z Newsweek Polska (Axel Springer Polska), gdzie był zastępcą redaktora naczelnego. Pozyskaliśmy także Tomasza Wróblewskiego, byłego redaktora Newsweek, który będzie wydawcą nowej gazety i w Zarządzie odpowiada za nowe projekty wydawnicze i redakcyjne - dodała Stanek.
Do gazety przeszli też Paweł Siennicki i Wojciech Rogacin, dotychczasowi redaktorzy tygodnika ”Newsweek Polska”.
Plany koncernu Polskapresse są bardzo ambitne.
- Będziemy mieć większą sprzedaż od wszystkich obecnych dziś na rynku dzienników ogólnopolskich - informuje Dorota Stanek.
Wg "Puls Biznesu" oznaczyłoby, że koncern chce mieć ponad 500 tys. sprzedaży. To może nie być trudne, jeśli wydawca będzie chciał uzupełnić nowym tytułem sprzedaż dotychczas wydawanych gazet, wynoszącą 350 tys. egz.
Po wejściu „Dziennika” na rynku gazet ogólnopolskich zrobiło się ciasno, a po wejściu nowego projektu będzie jeszcze ciaśniej. To może szczególnie uderzyć w giełdową Agorę, wydawcę „Gazety Wyborczej”, która już i tak musi teraz zaciskać pasa.
- Będziemy konkurencją dla wszystkich dzienników ogólnopolskich - mówi Dorota Stanek.
O tym, że projekt może zagrozić „Gazecie Wyborczej”, świadczą dwie sprawy - wysoka sprzedaż oraz nacisk na profil opiniotwórczy.
- Jesteśmy silni w regionach, ale chcemy jeszcze bardziej stać się koncernem opiniotwórczym. Ma to być gazeta z wyższej półki i na pewno będzie zaskoczeniem zarówno dla czytelników, jak i rynku wydawniczego - twierdzi Dorota Stanek.
Gazeta Polskapresse chce mocno wykorzystać potencjał regionalny. Wg informacji "PB" dziennikarze tych tytułów mają pisać również do dziennika ogólnopolskiego, pojawią się też w nim artykuły z dzienników regionalnych. Z wypowiedzi Doroty Stanek wynika, że nowa gazeta ma być osobnym podmiotem z redakcją w Warszawie, a dotychczasowe tytuły, które mają w regionach silne marki, zostaną zachowane. Nie wiadomo jednak, czy sprzedaż nowej gazety nie będzie w jakiś sposób połączona z tytułami regionalnymi tam, gdzie są one już obecne. Na pewno ten projekt pozwoli koncernowi zaistnieć w miejscowościach, w których nie jest jeszcze obecny. Być może będzie współpracować z Orklą, wydawcą dzienników regionalnych, które uzupełniają się geograficznie z dziennikami Polskapresse.
- Do tej pory nasza współpraca z Joanną Pilcicką, szefową Orkli, układa się bardzo dobrze, Myślę, że możemy to wykorzystać przy nowym projekcie - mówi Dorota Stanek.
Kapitału nie zabraknie. Sukces nowego projektu będzie też zależał od kapitału, który koncern przeznaczy na inwestycję, i od terminu, w którym właściciel będzie oczekiwał wyjścia projektu na plus.
- Zainwestujemy tyle, ile będzie potrzebne. Taka grupa jak Polskapresse nie może sobie pozwolić na stosowanie półśrodków - zapewnia Dorota Stanek. Koncern ma niezłe wyniki - w ubiegłym roku miał 18 mln zł zysku przy 500 mln zł przychodów. Może też sięgnąć do kieszeni bogatego właściciela.
Na razie Polskapresse musi zbudować redakcję warszawską, w której ma pracować ponad 100 osób.
Dołącz do dyskusji: Polskapresse: ogólnopolski dziennik w 2007r.