Pracownicy branży reklamy powoli wracają do biur, nowe zasady sanitarne
Od czerwca pracownicy agencji i domów mediowych stopniowo powracają do pracy w trybie stacjonarnym. Firmy zaostrzają reżim sanitarny, wprowadzając nowe zasady dezynfekcji stanowisk pracy i wspólnych przestrzeni.
Wybuch epidemii koronawirusa wymógł na polskich firmach właściwe całkowite przestawienie pracy z trybu stacjonarnego na zdalny. Od połowy marca pracownicy branży reklamowej przygotowywali nowe kampanie i realizowali bieżące zadania. Od czerwca część firm, wraz z luzowaniem przez rząd kolejnych obostrzeń, stopniowo umożliwia pracownikom powrót do pracy z biura.
Agencje reklamowe i domy mediowe wracają do biur
W agencjach należących do holdingu GroupM (w skład której wchodzą Mindshare, Medacom, Wavemaker) pracownicy mogli pracować w biurach już od 18 maja.
- To opcja dla chętnych, którym w biurze pracować wygodniej i którzy są w dobrym stanie zdrowia. Założyliśmy, że w biurze może pracować maksymalnie 30 proc. załogi. Wszystkie te osoby muszą przestrzegać ściśle procedur, które zapewniają bezpieczeństwo im oraz ich współpracownikom. Opcję powrotu do biura zorganizowaliśmy, ponieważ część zatrudnionych zgłaszała trudności z organizacją 'biura w domu' - chodzi tu głównie o osoby z małymi dziećmi - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Kupczyk, szefowa obszaru people & culture w GroupM.
Czy pracownicy GroupM chętnie wracają do pracy z biura? Jak mówi Anna Kupczyk, z tej opcji korzystają na razie nieliczne osoby. - Taka sytuacja utrzyma się pewnie przez najbliższe miesiące, ale wszystko zależy tu od rozwoju (lub raczej - oby! - wygaszania) epidemii koronawirusa - podkreśla Kupczyk.
Od czerwca część pracowników agencji z grupy Dentsu Aegis Network Polska powróci do pracy w biurach.
- W pierwszej kolejności będą to osoby, które wyraziły taką chęć i potrzebę, lecz nie więcej niż 20% zespołu. Nasze biura (mamy je w Warszawie i Białymstoku) zostaną do tego celu specjalnie przygotowane oraz zostaną podjęte dodatkowe środki bezpieczeństwa (dezynfekcja biur, dostępność żeli dezynfekujących, przyłbice i maski dla pracowników, zachowaniu dystansów między stanowiskami pracy). Decyzje o kolejnych etapach uzależniamy od sytuacji epidemiologicznej, którą na bieżąco obserwujemy i kolejnych kroków rządu - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Anna Kaczmarek, dyrektorka administracji w polskim oddziale Dentsu.
Do Dentsu Aegis Network Polska należą agencje Isobar, Red8 (Advertising i Digital), dentsu X, iProspect , Vizeum, Carat, Propeller Film.
Z kolei w polskich oddziałach sieci Havas (mediowej i kreatywnej) agencje przygotowują się do pracy z biura, zgodnie z zarządzeniem dyrektora generalnego sieci Havas Yannicka Bollore.
- Havas Creative Group rozpoczęła powrót do biura i pracy stacjonarnej w połowie maja. Wszelkie zasady wynikające z bezpieczeństwa, zostały przekazane pracownikom, a rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mogą wspierać się w dalszym ciągu pracą zdalną – mówi Dorota Mazur, CEO Havas Creative Group.
Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group, dodaje: - W Havas Media Group stopniowo wracamy do biura, a część naszych pracowników już z niego pracuje, ponieważ chętne osoby mogły pracować stacjonarnie w czasie trwania pandemii. Do oficjalnego powrotu do pracy przygotowywaliśmy się już od kilku tygodni, podczas których zadbaliśmy o bezpieczeństwo naszych pracowników, wymagane środki higieny oraz stosowne procedury.
Jak dodaje szefowa Havas Media Group, z początkiem czerwca planowane są powroty do biura w systemie dwutygodniowych zmian. - Takie działanie ma na celu zapewnić komfort pracy osobom pracującym stacjonarnie, zadbać o właściwe odległości pomiędzy biurkami oraz w przypadku pojawienia się podejrzenia czy zachorowania wśród pracowników, ograniczyć liczbę osób na kwarantannie o połowę - mówi nam Małgorzata Węgierek.
- Powrót do biura jest kluczowy w kontekście utrzymania i rozwoju kultury naszej organizacji – więzi między pracownikami oraz bezpośrednie relacje mają olbrzymi wpływ na kreatywność. Ponadto, brakuje nam już wspólnej kawy, inspirujących rozmów i możliwości spotkania. Znów chcemy móc razem pracować, dyskutować czy ścierać swoje opinie, nie tylko przez zdalne narzędzia pracy, ale i twarzą w twarz – tylko z zachowaniem zdrowego dystansu - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Anna Maciągowska-Rybicka, head of HR w Havas Media Group.
Dołącz do dyskusji: Pracownicy branży reklamy powoli wracają do biur, nowe zasady sanitarne