SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prawie 600 miliardów dolarów przeznaczą marketerzy na reklamę w 2015 r.

W 2015 roku reklamodawcy na całym świecie przeznaczą na reklamę 592,43 miliarda dolarów, czyli o 6 proc. więcej niż w roku 2014 - prognozuje firma eMarketer.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Obecnie w każdej z reklamowych kategorii - całkowitych nakładów na reklamę, nakładów na reklamę cyfrową oraz nakładów na reklamę mobilną - czołowa piątka państw pod względem wydatków jest taka sama: USA, Chiny, Japonia, Niemcy oraz Wielka Brytania.

Co prawda Wielka Brytania przegrywa z Japonią i Niemcami w całkowitych wydatkach reklamowych, ale wyprzedza je jeśli chodzi o nakłady na reklamę cyfrową oraz mobilną.

Zdecydowanie największym reklamowym rynkiem na świecie pozostają USA, gdzie w przyszłym roku marketerzy mają wydać na reklamy 189,06 miliarda dolarów (31,9 proc. udziału w globalnym rynku). To więcej niż w przypadku pozostałych czterech wcześniej wymienionych państw razem wziętych. I taka sytuacja ma się utrzymać co najmniej do 2018 roku.

Na reklamę mobilną marketerzy mają w 2015 roku wydać w skali globalnej 64,25 miliarda dolarów - o blisko 60 proc. więcej niż w roku 2014. W 2018 roku nakłady te mają wzrosnąć do 158,55 miliarda dolarów, stanowiących 22,3 proc. wartości całego globalnego rynku reklamy.

Ponadto analitycy eMarketera przewidują, że w 2017 roku udział reklamy mobilnej w globalnych wydatkach na reklamę cyfrową przekroczy próg 50 proc., a udział reklamy cyfrowej w całkowitych globalnych wydatkach na reklamę sięgnie wówczas 33,5 proc.

Z kolei w 2018 roku czwartym największym rynkiem reklamowym na świecie ma zostać Brazylia, wyprzedzając Wielką Brytanię i Niemcy.

Dołącz do dyskusji: Prawie 600 miliardów dolarów przeznaczą marketerzy na reklamę w 2015 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl