Producent „Familiady” i nadawca E-Sport TV ze wzrostem wpływów do 2,1 mln zł i 255 tys. zł straty
W pierwszych trzech kwartałach br. Astro, producent „Familiady” i nadawca kanału E-Sport TV, zanotowało wzrost przychodów sprzedażowych o 18,5 proc. do 2,14 mln zł oraz straty netto z 243 do 255,4 tys. zł.
Tylko w trzecim kwartale br. wpływy Astro zmalały w skali roku z 579 do 416,8 tys. zł oraz straty netto z 68,4 do 268,6 tys. zł. Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów ze 185,6 do 376,5 tys. zł, a koszty ogólnego zarządu zmalały z 395,9 do 218,6 tys. zł.
Firma w sprawozdaniu tłumaczy, że jej słabsze wyniki w zeszłym kwartale wzięły się z faktu, że nie uzyskiwała przychodów z produkcji kolejnych odcinków teleturnieju „Familiada”. W zeszłym tygodniu podała, że podpisała z Telewizją Polską umowę na realizację kolejnych 90 odcinków programu.
- Dodatkowo czynnikiem o nietypowym charakterze, który miał istotny wpływ na pogorszenie wyniku finansowego spółki, było zwiększenie kosztów wynikające z rozpoczęcia prac modernizacyjnych części biurowej oraz obejmujących odświeżenie scenografii „Familiady” - zaznaczono.
Od ponad dwóch lat Astro nadaje też kanał telewizyjny Sport TV. Wiosną br. firma poinformowała, że w lutym osiągnął on rentowność operacyjną.
- Ciągłemu wzrostowi ulegają przychody uzyskiwane dzięki działalności kanału E-Sport TV. Wrzesień był kolejnym rekordowym miesiącem pod względem oglądalności, co bezpośrednio przekłada się na przychody generowane ze sprzedaży czasu reklamowego - poinformowano w sprawozdaniu z trzeciego kwartału.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Astro od 2010 roku jest notowane na bocznym rynku giełdowym NewConnect. Większościowym akcjonariuszem firmy jest spółka jej prezesa RK Productions (ma 57,21 proc. kapitału) i sam Krajewski (18,05 proc.). W piątek na koniec sesji giełdowej kurs Astro wynosił 46 groszy, co daje kapitalizację w wysokości 17,07 mln zł.
W lipcu Astro sfinalizowało sprzedaż obligacji serii D o łącznej wartości emisyjnej 2,95 mln zł. Na koniec września firma miała 1,16 mln zobowiązań krótkoterminowych i 5,19 mln zł długoterminowych, wobec odpowiednio 818,8 tys. i 5,22 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Producent „Familiady” i nadawca E-Sport TV ze wzrostem wpływów do 2,1 mln zł i 255 tys. zł straty