SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Producent „MasterChefa” i „Twoja twarz brzmi znajomo” bez 20 proc. wpływów i ze stratą

Przychody producenta telewizyjnego Endemol Shine Polska, realizującego formaty dla głównych nadawców telewizyjnych, Netfliksa i Viaplay, zmniejszyły się o 20,5 proc. do 74,71 mln zł, a wynik netto poszedł w dół z 2,68 mln zł zysku do 1,18 mln zł straty.

fot. TVNfot. TVN

Endemol Shine Polska zanotował spadek przychodów krajowych z 62,45 do 40,41 mln zł i wzrost tych z zagranicy z 31,53 do 34,3 mln zł. Spółka pracowała w ub.r. dla największych nadawców telewizyjnych w Polsce: dla TVN wyprodukowała kolejne sezony programów „MasterChef”, „MasterChef Junior” i „Lego Masters”, dla Polsatu - dwie edycje „Twoja twarz brzmi znajomo”, a dla Telewizji Polskiej - po dwie serie „Tak to leciało” i „Postaw na milion”, czwarty sezon serialu „Stulecie Winnych” i zaczęło prace nad drugą odsłoną „You Can Dance. Nowa generacja”.

Ponadto firma realizowała produkcje dla platform streamingowych: filmy „Parada serc” i „Miłość do kwadratu jeszcze raz” dla Netfliksa (zaczęła też realizację „Znachora” i trzeciego filmu z serii „Miłość do kwadratu”) oraz drugi sezon polskiej wersji show „Fort Boyard” dla Viaplay.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Endemol Shine Polska ograniczył swoje koszty operacyjne o 18,8 proc. do 74,55 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 75,2 do 59,39 mln zł, na wynagrodzenia - z 13,78 do 12,29 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 1,54 do 1,32 mln zł.

Przeciętne zatrudnienie w spółce w ub.r. wynosiło 12,4 etatów (wobec 13,3 przed rokiem), przy poszczególnych produkcjach współpracowano też z wieloma osobami w ramach umów cywilnoprawnych.

Pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 413,2 do 773,4 tys. zł, a wydatki finansowe (głównie na odsetki) - z 571,8 tys. do 1,19 mln zł.

Zysk operacyjny Endemol Shine Polska poszedł w dół z 3,27 mln do 4,3 tys. zł, a wynik netto - z 2,68 mln zł zysku do 1,18 mln zł straty. W konsekwencji ujemny kapitał własny firmy pogłębił się z 5,51 do 6,69 mln zł.

W planach na 2023 roku wyliczyła kolejne sezony programów „Twoja twarz brzmi znajomo”, „MasterChef”, „MasterChef Junior”, „Postaw na milion”, „Lego Masters” i „Tak to leciało”, a także nowe produkcje. W ostatnich tygodniach informowaliśmy, że Endemol będzie realizował dla Polsatu nowy reality-show „Temptation Island Polska”, a dla Telewizji Polskiej serial kostiumowy „Dewajtis”.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Producent „MasterChefa” i „Twoja twarz brzmi znajomo” bez 20 proc. wpływów i ze stratą

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wilson
co to jest 1mln straty + jak ciężki był dla wszystkich 2022
odpowiedź
User
Tv
W tym chorym kraju opłaca się już tylko produkować denne paradokumenty.
odpowiedź
User
nobel
W tym chorym kraju opłaca się już tylko produkować denne paradokumenty.
niestety to chyba prawda
odpowiedź