Przychody reklamowe programów informacyjnych w I półroczu: tylko „Fakty“ na minusie (raport)
Spośród codziennych serwisów informacyjnych największe wpływy reklamowe w I półroczu br. miały „Fakty“ TVN, ale dziennik ten jako jedyny zanotował spadek. Najwięcej zyskał „Teleexpress“, a liderem przychodów wśród pozostałych audycji newsowych był „Poranek TVN24“ - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub.
W kategorii dzienniki informacyjne na pierwszej pozycji utrzymały się „Fakty“ TVN, których przychody z reklam w I półroczu br. wyniosły 26,1 mln zł. W porównaniu do I półrocza ub.r. zmalały o 8 proc. - jednocześnie był to jedyny spadek spośród głównych serwisów informacyjnych.
Na drugiej pozycji znalazły się „Wiadomości“ TVP1, które pod względem przychodów reklamowych zmniejszyły swój dystans do „Faktów“ - wzrosły one o 14 proc. Do 24 mln zł.
Podium uzupełniają „Wydarzenia“ Polsatu generując przychód wynoszący 18,1 mln zł (o 13 proc. wyższy niż przed rokiem).
Dalej uplasowały się: „Teleexpress“ TVP1 (12,6 mln zł; wzrost o 56 proc. - największy w zestawieniu) i „Panorama“ TVP2 (9,2 mln zł; do góry o 30 proc.).
- Cztery na pięć spektakularnych wzrostów dotyczy programów nadawcy publicznego. W przypadku „Teleexpressu” w 2016 roku zostały podniesione radykalnie ceny cennikowe - w niektórych miesiącach nawet o 80 proc. Niestety podwyżka nie jest uwarunkowana wzrostem oglądalności. Formaty stracił ok. 10 proc. widowni rok do roku - komentuje Michał Bakalarczyk, ekspert TV w MullenLowe MediaHub i autor raportu.
Z kolei w kategorii inne programy informacyjne na pierwszym miejscu znalazł się „Poranek“ w TVN24, którego przychody wzrosły o 14 proc. do 8 mln zł. O 58 proc. (do 4,8 mln zł) wzrosły reklamowe pieniądze zarobione przez „Poranek“ w TVP Info.
Największy wzrost wśród programów z pierwszej piątki zanotował tutaj „Dziennik regionów“ TVP3, który uplasował się na trzecie pozycji - było to 217 roc. Do 0,87 mln zł.
Jedyny spadek w czołowej piątce, wynoszący 6 proc. do 0,78 mln zł, odnotował program „15.00 Na żywo“ w TVN24 (- 6 proc.).
- W przypadku „Panoramy” powodem jest zdecydowany wzrost liczby spotów emitowanych przy tym programie. Z tego samego powodu wzrosty przychodów zanotował format „Poranek TVP Info”. Również więcej spotów (ponad dwukrotnie), a także wysokie podwyżki cen przyczyniły się do spektakularnego wzrostu przychodów z programu „Dziennik regionów” na TVP Regionalnej. Wyższe ceny w 2016 zaproponował także TVN24 Biznes i Świat przy programie „Otwarcie dni”, stąd wzrost przychodów o blisko 70 proc. - dodaje Bakalarczyk.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w I półroczu br. był „Teleexpress”, który oglądało średnio 3,22 mln widzów.
Dom mediowy MullenLowe MediaHub opracował raport na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Przedstawione dane to kwoty netto, już po rabatach.
Dołącz do dyskusji: Przychody reklamowe programów informacyjnych w I półroczu: tylko „Fakty“ na minusie (raport)