'Przystanek Miasto' w Gazecie Wyborczej
Wielka dyskusja o przyszłości 21 największych polskich miast rusza na łamach 'Gazety Wyborczej' 19 lutego.
- To świetny moment na taką debatę. Unijne pieniądze, które w najbliższych latach spłyną do polskich miast, poprawią ich status materialny, zwłaszcza infrastrukturę komunikacyjną. Ale to nie załatwi wszystkiego. - tłumaczy Wojciech Bartkowiak, szef redakcji lokalnych GW. - Nie wystarczy, by do miasta X prowadziła autostrada. Musi być jeszcze powód, by w tym mieście się zatrzymać. Właśnie teraz każda z polskich metropolii powinna odpowiedzieć na pytanie, co hamuje jej rozwój i jaki ma pomysł, by ludzie - zwłaszcza młodzi - chcieli wiązać z nimi swoją przyszłość.
Debatę „Przystanek Miasto” otworzą teksty „Siedem grzechów mojego miasta” opublikowane na łamach 21 dodatków lokalnych „Gazety”.
Chcemy nimi sprowokować do dyskusji nie tylko lokalne autorytety, ale przede wszystkim mieszkańców. To właśnie opinie i teksty „obywateli” będą dla nas najcenniejsze. Zamierzamy publikować je na łamach, zresztą nie tylko przy okazji tej akcji - mówi Bartkowiak.
„Przystanek Miasto” potrwa trzy tygodnie, będzie obecny zarówno na łamach dodatków lokalnych, jak i w głównym grzbiecie „Gazety”. Jego integralną częścią będzie specjalny serwis na stronie gazetawyborcza.pl - do dyskusji zostaną zaproszeni blogerzy i użytkownicy internetowego forum.
W ramach akcji „Gazeta” opublikuje sondaż przeprowadzony przez PBS w 21 miastach na grupie mieszkańców w wieku 25-40 lat. Sondaż bada stopień przywiązania do miasta oraz ich ocenę z punktu widzenia szans zawodowych i życiowych, a także stereotypy na temat polskich miast. Częścią „Przystanku Miasto” będą także specjalne raporty na temat sześciu największych metropolii przygotowane przez PricewaterhouseCoopers.
„Przystanek Miasto” będzie promowany stacjach telewizyjnych TVP, Polsat, TVN,TVN 24 oraz TV4, a także w radio: PR3, Radio Zet, Eska, w rozgłośniach Agory, otrzyma również wsparcie w stacjach lokalnych. Kampania cyklu będzie także obecna na billboardach. Za kreację odpowiada agencja DDB, za zakup mediów dom mediowy Starlink.
Dołącz do dyskusji: 'Przystanek Miasto' w Gazecie Wyborczej