Jedynka 42 proc. więcej z reklam, Trójka 30 proc. mniej. Liderem RMF FM
W pierwszych dwóch miesiącach br. przychody reklamowe stacji radiowych zmalały rok do roku o ponad 4 proc. Mniej zarobiła większość rozgłośni z czołówki, w tym RMF FM, Radio Zet i Program III Polskiego Radia. O ponad 40 proc. wzrosły natomiast przychody Jedynki.
W okresie styczeń-luty br. reklamodawcy wydali w stacjach radiowych 1,34 mld zł, czyli 4,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje RMF FM z wpływami z reklam w kwocie 417,2 mln zł, mniejszymi w skali roku o 4,9 proc. Wicelider zestawienia Radio Zet - zarobił na reklamach 246,6 mln zł, czyli 1,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Natomiast przychody reklamowe Trójki spadły o 29,7 proc., do 56,7 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Najbardziej wzrosły przychody reklamowe radiowej Jedynki - o 42,3 proc., do 53,3 mln zł. W Tok FM reklamodawcy wydali 37,1 mln zł (wzrost o 8,7 proc.), w Vox FM – 30,1 mln zł (wzrost o 1,9 proc.).
RMF Classic zarobiło na reklamie 19,2 mln zł (2,8 proc. mniej), Eska Warszawa – 17,4 mln zł (2,1 proc. mniej), Eska Wrocław – 15,8 mln zł (5,5 proc. mniej), Eska Poznań – 15,5 mln zł (1,6 proc. więcej).
Dołącz do dyskusji: Jedynka 42 proc. więcej z reklam, Trójka 30 proc. mniej. Liderem RMF FM
Ma tupet ...