„Ranczo” znów zyskało widzów. 19 mln zł z reklam
Siódmy sezon „Rancza” oglądało 6,22 mln osób, o 50 tys. widzów więcej niż rok wcześniej. TVP1 w czasie emisji produkcji była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 18,9 mln zł.
Siódmą serię „Rancza” oglądać można było w okresie od 3 marca do 26 maja br. w niedziele o godz. 20.20. Średnia oglądalność serialu w tym okresie wyniosła 6,22 mln widzów, co przełożyło się na 36,87 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 28,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.
Najlepiej oglądanym odcinkiem zakończonej właśnie edycji był ten pokazany 14 kwietnia br. Przed telewizorami zgromadziło się wtedy prawie 6,8 mln widzów.
W porównaniu do poprzedniej serii „Ranczo” zyskało 50 tys. widzów. Emitowany rok temu szósty sezon produkcji średnio oglądało 6,17 mln widzów przy udziałach wynoszących odpowiednio 36,82 proc. oraz 27,72 proc. (więcej na ten temat). Jest to odwrócenie trendu z ostatnich lat, kiedy to serial z sezonu na sezon tracił widzów. Wśród wszystkich dotąd wyemitowanych siedmiu serii najwięcej widzów gromadziła czwarta - aż 8,28 mln osób, a najmniej pierwsza - 4,72 mln oglądających.
W czasie emisji siódmej edycji komediowej produkcji TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który emitował w tym czasie „Tylko muzykę” i program kabaretowy, co przełożyło się na 14,01 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVN („Surowi rodzice”, początek „Przepisu na życie” i „X Factor; 11,59 proc.) oraz TVP2 (filmy z cyklu „Kino na maksa”; 7,79 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Wpływy z reklam wyemitowanych przed i po odcinkach siódmej serii „Rancza” wyniosły 18,9 mln zł. W porównaniu z szóstą edycją serialu wzrosły one o 2,4 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
TVP1 już rozpoczęła zdjęcia do ósmego sezonu „Rancza”. Odcinki te stacja będzie emitować wiosną 2014 roku (dowiedz się więcej).
Oglądalność „Rancza” sezon po sezonie
Sezon | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
I-wiosna 2006 | 4 717 323 | 27,40% | 25,99% |
II-wiosna 2007 | 6 857 179 | 40,95% | 34,38% |
III-wiosna 2008 | 6 896 810 | 41,63% | 33,44% |
IV-wiosna 2009 | 8 283 031 | 48,39% | 40,67% |
V-wiosna 2011 | 6 652 457 | 39,40% | 30,59% |
VI-wiosna 2012 | 6 169 617 | 36,82% | 27,72% |
VII-wiosna 2013 | 6 218 087 | 36,87% | 28,50% |
Konkurencja w czasie emisji serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 - Ranczo | 6 218 087 | 36,87% | 28,50% |
Polsat | 2 362 341 | 14,01% | 17,42% |
TVN | 1 954 633 | 11,59% | 14,79% |
TVP2 | 1 313 668 | 7,79% | 8,66% |
Dołącz do dyskusji: „Ranczo” znów zyskało widzów. 19 mln zł z reklam
Polski serial, a nie jakis szmatławy format :-)))) jakich wiele po innych telewizjach.