Ranking sieci kablowych: kto ma najwięcej klientów telewizji a kto internetu?
Polska Izba Komunikacji Elektronicznej opublikowała dane za pierwszy kwartał 2011 roku przedstawiający ilu abonentów telewizji, internetu i telefonii mają największe sieci kablowe w Polsce.
Z danych PIKE wynika, że liderem rynku jest UPC Polska, która ma ponad 1 mln klientów w tym 610 tys. telewizji analogowej a 408 tys. telewizji cyfrowej. Na drugim miejscu znalazła się Vectra (413 tys. klientów tv analogowej i 331 tv cyfrowej) a na trzecim Multimedia Polska (554 tys. klientów telewizji analogowej i 155 telewizji cyfrowej).
Łącznie dziesiątka największych operatorów kablowych obsługiwała ponad 2,4 mln abonentów telewizji analogowej i 1,1 mln telewizji cyfrowej.
l.p. | operator | Ilość abonentów - I kwartał 2011 | |||
ogółem | programy TV | ||||
analogowe | cyfrowe | lokalne (gosp. domowe) | |||
1 | UPC Polska | 1.096.300 | 610.600 | 408.100 | 700.000 |
2 | Vectra | 771.300 | 413.500 | 331.200 | 500.000 |
3 | Multimedia | 699.000 | 554.000 | 155.000 | 500.000 |
4 | Aster | 380.000 | 380.000 | 100.000 | 33.000 |
5 | Toya | 160.000 | 160.000 | 41.000 | 185.000 |
6 | Inea | 138.000 | 124.300 | 71.500 | 124.300 |
7 | Stream Communications* | 101.848 | 67.857 | 27.390 | 8.300 |
8 | Petrus | 48.000 | 35.000 | 8.000 | 35.000 |
9 | Promox | 33.300 | 33.100 | 11.000 | 32.000 |
10 | Sat Film | 25.000 | 25.000 | 2.300 | 25.000 |
Źródło: PIKE, dane za 31 marca 2011 r. *)dane Aster za 4Q2010
UPC ma także najwięcej abonentów internetu. Na koniec I kwartału 2011 r. z usług tego operatora korzystało ponad 538 tys. klientów. Na drugim miejscu znalazła się Multimedia Polska (360 tys. klientów) a na trzecim Vectra (291 tys. klientów).
Łącznie dziesiątka największych operatorów kablowych obsługiwała ponad 1,6 mln abonentów internetu.
l.p. | operator | Ilość abonentów - I kwartał 2011 | ||
ogółem | internet | |||
stacjon. | mobilny | |||
1 | UPC Polska | 1.096.300 | 538.800 | 0 |
2 | Multimedia | 699.000 | 360.500 | 10.500 |
3 | Vectra | 771.300 | 291.800 | 5.126 |
4 | Aster | 380.000 | 180.000 | 8.000 |
5 | Toya | 160.000 | 82.000 | 0 |
6 | Inea | 138.000 | 74.000 | 200 |
7 | Stream Communications* | 101.848 | 35.629 | 0 |
8 | Petrus | 48.000 | 17.500 | 0 |
9 | Sat Film | 25.000 | 17.000 | 0 |
10 | Promox | 33.300 | 15.500 | 0 |
Źródło: PIKE, dane za 31 marca 2011 r. *)dane Aster za 4Q2010
Liderem rynku telefonii wśród operatorów kablowych jest sieć Multimedia Polska. Na koniec pierwszego kwartału 2011 roku z jej usługi korzystało 258 tys. abonentów.
Łącznie dziesiątka największych operatorów kablowych obsługiwała ponad 770 tys abonentów telefonii.
l.p. | operator | Ilość abonentów - I kwartał 2011 | ||
ogółem | telefon | |||
stacjon. | mobilny | |||
1 | Multimedia | 699.000 | 258.000 | 200 |
2 | UPC Polska | 1.096.300 | 231.800 | 0 |
3 | Aster | 380.000 | 72.000 | 62.800 |
4 | Vectra | 771.300 | 93.000 | 0 |
5 | Inea | 138.000 | 22.500 | 2.600 |
6 | Toya | 160.000 | 18.400 | 0 |
7 | Stream Communications* | 101.848 | 5.416 | 0 |
8 | Sat Film | 25.000 | 5.000 | 0 |
9 | Petrus | 48.000 | 4.000 | 0 |
10 | Promox | 33.300 | 1.200 | 0 |
Źródło: PIKE, dane za 31 marca 2011 r. *)dane Aster za 4Q2010
Dołącz do dyskusji: Ranking sieci kablowych: kto ma najwięcej klientów telewizji a kto internetu?