Reklama online na fali wznoszącej
W ciągu najbliższych czterech lat amerykańscy reklamodawcy będącoraz więcej pieniędzy przeznaczać na reklamę online. Stracą na tymmedia tradycyjne, takie jak prasa i telewizja.
W bieżącym roku wydatki na reklamę online w USA przekrocząpoziom 21 miliardów dolarów, a do 2011 roku wartość ta ulegniepodwojeniu do poziomu 42 miliardów dolarów - prognozuje eMarketer.Według eMarketera, udział reklamy online we wszystkich wydatkachreklamowych na media, wzrośnie z 6 procent w ubiegłym roku do ponad12 procent w roku 2010 i ponad 13 procent w roku 2011.
W bieżącym roku, całkowity wzrost wydatków reklamowych wyniesiezaledwie 2,1 procenta, podczas gdy wydatki wyłącznie na internetowąreklamę zwiększą się o 26,7 procenta.
W swoim raporcie eMarketer zauważa trend przesuwania budżetówreklamowych z mediów tradycyjnych do Internetu i powołuje się tutajna opracowany przez firmę badawczą TNS Media Intelligence ranking100 największych amerykańskich reklamodawców. Wynika z niego, żeprzeznaczyli oni w ubiegłym roku łącznie o 230 milionów dolarówmniej na promocję w czterech tradycyjnych mediach (telewizja,radio, gazety i czasopisma) w porównaniu z rokiem 2005,jednocześnie zwiększając wydatki na reklamę online o 558 milionówdolarów. Według eMarketera trend ten będzie kontynuowany.
eMarketer prognozuje także, że w najbliższych latachnajpopularniejszą formą reklamy online będą płatne reklamy winternetowych wyszukiwarkach. Do 2011 roku mają one stanowićśrednio około 40 procent rocznych wydatków reklamodawców w tymsegmencie.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Reklama online na fali wznoszącej