SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamodawcy nie przekonani do serwisów społecznościowych

54 procent brytyjskich internautów korzystało w ubiegłym roku z serwisów społecznościowych.

Korzystanie z serwisów społecznościowych było trzecią najpopularniejszą czynnością wykonywaną w sieci przez użytkowników internetu z Wielkiej Brytanii - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na badanie firm SPA Research i Synovate, przeprowadzone na zlecenie organizacji European Interactive Advertising Association (EIAA).

Popularniejsza była tylko poczta e-mail i internetowe wyszukiwarki, z których w 2007 roku korzystało odpowiednio 89 i 88 procent respondentów. Tymczasem za serwisami społecznościowymi znalazło się słuchanie radia online (43 procent) oraz pobieranie muzyki (40 procent).

Pomimo tego, brytyjskie firmy nie były za bardzo skłonne do wydawania swoich pieniędzy na reklamę w społecznościowych portalach. Główną przyczyną jest tutaj fakt, że nie mają one kontroli nad tym gdzie i w jakim kontekście pojawiają się ich reklamy.

Sztandarowym przykładem jest tutaj sytuacja, w której największe brytyjskie firmy, takie jak Vodafone, First Direct, Halifax, Virgin Media, Prudential czy Automobile Association, wycofały w zeszłym roku swoje reklamy z Facebook, po tym jak zostały one umieszczone na stronach z treściami promującymi skrajnie prawicową partię.

źródło: eMarketer

Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy nie przekonani do serwisów społecznościowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl