Reklamy w magazynach: mocno w górę „Pani” i „Show”, w dół - „Wprost” i „Newsweek Polska” (TOP 10)
W pierwszym półroczu br. wpływy reklamowe magazynów były 14,5 proc. wyższe niż przed rokiem. Największą dynamikę przychodów reklamowych miały miesięcznik „Pani” i dwutygodnik „Show”. Mniej w skali roku zarobiły z kolei „Newsweek Polska” i „Wprost”.
W okresie od stycznia do czerwca br. magazyny zarobiły na reklamach 1,96 mld zł. Było to 14,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto, bez rabatów).
Zdecydowanym liderem jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - tegoroczne wpływy tego miesięcznika w omawianym okresie wzrosły o 18,3 proc., do 134,6 mln zł. Ten tytuł w maju umocnił się jako lider pod względem sprzedaży wśród miesięczników luksusowych - jego sprzedaż ogółem wyniosła 171 728 egz.
Drugie miejsce pod względem przychodów reklamowych zajął dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 89,8 mln zł (wzrost rok do roku o 1,4 proc.).
Trzecia pozycja należy do tygodnika „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zwiększył wpływy reklamowe o 17,1 proc., do 82,6 mln zł.
Spośród 10 czasopism zarabiających najwięcej z reklam największy wzrost wpływów zanotował w omawianym okresie miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - o 45,8 proc., do blisko 49 mln zł.
O 22,2 proc. więcej reklamodawcy wydali w tym roku w dwutygodniku „Show” (Wydawnictwo Bauer) - 42,1 mln zł, zaś w „Party” (Edipresse Polska) - o 20,2 proc. więcej (57,3 mln zł).
„Przyjaciółka” (Edipresse Polska) zarobiła z reklam o 20,5 proc. więcej niż przed rokiem (45,8 mln zł), a miesięcznik „Claudia” (Burda International Polska) - o 15,1 proc. więcej (42,3 mln zł).
Mniej niż rok wcześniej zarobiły z reklam dwa tygodniki opinii: „Wprost” (AWR „Wprost”) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Wpływy pierwszego zmalały o 3,2 proc., do 59,7 mln zł, a drugiego - o 7,9 proc., do 52,8 mln zł.
Wpływy reklamowe magazynów | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI 2015 | I-VI 2016 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 113 788 981 zł | 134 600 597 zł | 18,3 |
VIVA | 88 564 486 zł | 89 808 861 zł | 1,4 |
TELE TYDZIEŃ | 70 601 867 zł | 82 647 059 zł | 17,1 |
WPROST | 61 709 761 zł | 59 718 933 zł | -3,2 |
PARTY | 47 688 496 zł | 57 317 267 zł | 20,2 |
NEWSWEEK POLSKA | 57 363 915 zł | 52 808 665 zł | -7,9 |
PANI | 33 598 305 zł | 48 999 827 zł | 45,8 |
PRZYJACIÓŁKA | 38 024 053 zł | 45 815 316 zł | 20,5 |
CLAUDIA | 36 777 629 zł | 42 344 315 zł | 15,1 |
SHOW | 34 480 366 zł | 42 146 076 zł | 22,2 |
razem | 1 711 318 040 zł | 1 959 862 507 zł | 14,5 |
Dołącz do dyskusji: Reklamy w magazynach: mocno w górę „Pani” i „Show”, w dół - „Wprost” i „Newsweek Polska” (TOP 10)